تراژدی رومینا و بازتاب مغرضانه رسانه‌های معاند
کد خبر: 3901828
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

تراژدی رومینا و بازتاب مغرضانه رسانه‌های معاند

امروز باید بیش از گذشته بشناسیم دست‌هایی را که از فضای مجازی به سوی ما دراز شده تا عقاید و احساسات‌مان را تحت تأثیر قرار بدهد، و ما را از دین، وطن و اصالت گریزان کند و سرانجام وقتی طعمه خود را به مرز نابودی کشاند طوری رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، چیزی شبیه تراژدی رومینا.

متأسفانه خبر حوادث جزء جدانشدنی اخباری است که روزانه منتشر می‌شود. در روزهای اخیر اما، یکی از همین اخبار حوادث به پروپاگاندا و بازنشری بیش از حد و اندازه سایر اخبار حوادث رسیده و رسانه‌های بین‌المللی، معاندین خارج‌نشین و رفقای داخلی‌شان، آن را بهانه‌ای ساخته‌اند تا خرده‌گیری کنند.

داستان مربوط به رومینای ۱۳ ساله است که از طریق فضای مجازی مورد اغوای مردی به نام بهمن قرار گرفت و به خیال ازدواج از خانه و خانواده‌ خویش فراری شد و تصاویر مشترکش را از طریق فضای مجازی علنی کرد؛ تا اینکه بالاخره پدر با پیگیری قضایی توانست فرزند ۱۳ ساله‌اش را پیدا کند اما در پایان می‌افتد آن اتفاق که نباید ...

حالا کفتارهای رسانه‌ای که انگار منتظر چنین سوژه‌ای بودند، دست به کار شدند، عده‌ای که پیش از این مخالف به اصطلاح «کودک همسری» بودند حالا سنگ کمبود آزادی را به سینه می‌زنند. عده‌ای که «عقد موقت» را از شاخصه‌های تفرقه برمی‌شمردند از باب دوستی با قربانی درآمده‌اند و عده‌ای دیگر همانند ربع پهلوی که دلشان از جای دیگری پر است قوانین اسلامی را عامل این اتفاق دانسته و آن را «واپس‌گرایانه» می‌نامند! گویا سکوت سنگینشان را از یاد برده‌اند آنجا که بیژن ابراهیمی، تبعه ایرانی‌الاصل انگلیس، جلوی درب منزلش به قتل رسید و سوزانده شد و دادگاه بریستول، تنها چهار سال حبس را برای استفان نورلی قاتل صادر کرد.

اما بی‌انصاف‌تر از تمام گروه‌هایی که برشمردیم، کسانی هستند که با استفاده از عبارت «قتل ناموسی» کوشیدند به افراد مذهبی و اسلام‌گرا برچسب خشونت با فرزند بزنند؛ در حالی که محبت به فرزند، آن هم فرزند دختر، از سفارشات مؤکد دین مبین اسلام است.

در حديثى می‌خوانيم كه به پيامبر(ص) خبر دادند خدا به او دخترى داده است، ناگهان نگاه به صورت يارانش كرد، ديد آثار ناخشنودى در آنها نمايان شد؛ پيامبر(ص) فورا فرمود: «اين چه حالتى است در شما می‌بينم، خداوند گلى به من داده آن را می‌بويم، و اگر غم روزى او را می‌خوريد، روزيش با خدا است.»(تفسير نمونه، ج‏۱۱، ص: ۲۷۵ - ۲۷۶) و همچنین در حدیثی فرمود: «هر کس خرجى سه دختر یا سه خواهرش را بدهد بهشت بر او واجب است. پرسیدند: اى رسول خدا، خرج دو نفر را نیز؟ فرمود: بله و دو نفر. گفتند: اى رسول خدا و یک نفر؟ فرمود: و یک نفر.» (الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۶، ص: ۶)

پیامبر اسلام(ص) آنقدر به دخترش احترام می‌گذاشت كه مردم تعجب می‌كردند، با تمام مقامى كه داشت، دست دخترش را می‌بوسيد، و به هنگام بازگشت از سفر نخستين كسى را كه ديدار می‌كرد، دخترش فاطمه(س) بود، و به عكس هنگامى كه می‌خواست به سفر برود آخرين خانه‏‌اى را برای خداحافظى می‌رفت، خانه فاطمه(س) بود.(تفسير نمونه، ج‏۱۱، ص: ۲۷۵)

خداوند در آیه 49 سوره شوری از دختر با عنوان زیبای هدیه الهی یاد می‌کند. هدیه‌ای که انسان‌ها باید از داشتنش خوشحال شوند.

در حديث ديگرى از پيامبر(ص) می‌خوانيم‏: «كسى كه بازار می‌رود و هدیه‌اى براى خانواده خود می‌خرد وقتی بخواهد هدیه را بین فرزندانش تقسيم كند نخست بايد به دختر و بعد به پسران بدهد، چراكه هر كس دخترش را شاد و مسرور كند چنان است كه گويى كسى از فرزندان اسماعيل(ع) را آزاد كرده باشد». (تفسير نمونه، ج‏۱۱، ص: ۲۷۶)

و همچنین فرمود: «خداوند تبارك و تعالى به زنان مهربانتر از مردان است. هيچ مردى نيست كه زنى از محارم خود را خوشحال کند، مگر اينكه خداوند متعال در روز قيامت او را شادمان گرداند.» (الكافی (ط - الإسلامية)، ج‏۶، ص: ۶)

آری امروز باید بیش از گذشته بشناسیم دست‌هایی را که از فضای مجازی به سوی ما دراز شده تا عقاید و احساسات ما را تحت تأثیر قرار بدهد، و ما را از دین، وطن و اصالت گریزان کند و سرانجام وقتی طعمه خود را به مرز نابودی کشاند طوری رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، چیزی شبیه تراژدی رومینا.

به قلم حنانه سفرگر
انتهای پیام
captcha