راه‌اندازی نخستین کرسی «کتابت قرآن و علوم قرآنی» جهان اسلام در مدینه
کد خبر: 3902139
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

راه‌اندازی نخستین کرسی «کتابت قرآن و علوم قرآنی» جهان اسلام در مدینه

کرسی «پژوهش‌های مربوط به کتابت قرآن و علوم قرآنی» در دانشگاه «طیبه» مدینه در عربستان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین کرسی «کتابت قرآن و علوم قرآنی» جهان اسلام در مدینهبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه عکاظ، عبدالعزیز السرانی، رئیس دانشگاه «طیبه» مدینه، در این باره توضیح داد: منظور از «کتابت قرآن» روش‌ها و اصولی است که صحابه پیامبر (ص) در کتابت کلام وحی به کار می‌بردند و این یکی از علومی است که معجزه بودن قرآن را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کرسی برای نخستین‌بار در جهان اسلام راه‌اندازی شده است، افزود: اهمیت کرسی کتابت قرآن به دلیل موضوعی است که به آن می‌پردازد و این کرسی دربرگیرنده همه مباحثی است که به این علم ارتباط دارد. 

رئیس دانشگاه طیبه با بیان جایگاه علم «کتابت قرآن» در حال فراموش شدن است، گفت: رسالت این کرسی نشر این علم و اهتمام به میراث برجای مانده از آن و همچنین پرداختن به نقش صحابه پیامبر(ص) و علمای پس از آنها در حفظ کتابت قرآن و رساندن آن به ما بدون دخالت هر امر خارجی اعم از اجتهاد است.

عبدالله باسلامه، ناظر برنامه‌های کرسی‌های پژوهشی دانشگاه طیبه، نیز در این باره تصریح کرد: یکی از بارزترین اهداف این کرسی خدمت به قرآن کریم، برقراری ارتباط میان کتابت قرآن و دیگر پژوهش‌های قرآنی، توانمندسازی کادرهای علمی متخصص در کتابت قرآن و دیگر علوم مرتبط با آن مانند تجوید، زبان عربی و بلاغت و نشر پژوهش‌ها و کتب و تحقیقاتی درباره این علم است.

انتهای پیام
captcha