مهارت‌افزایی؛ نیاز اصلی ایجاد اشتغال پایدار
کد خبر: 3902293
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

مهارت‌افزایی؛ نیاز اصلی ایجاد اشتغال پایدار

استاندار آذربایجان‌شرقی مهارت‌افزایی را اصلی‌ترین نیاز کشور برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و همکاری همه بخش‌های دولتی و خصوصی را با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای تحقق این مهم خواستار شد.

مهارت‌افزایی؛ نیاز اصلی ایجاد اشتغال پایداربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، عصر روز گذشته، 11 خردادماه در نشست شورای مهارت استان که با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، گفت: دنیای امروز، دنیای توانستن است نه دانستن و افزایش مهارت‌افزایی در شرایط کنونی، بسیار ضروری است.

وی با اشاره به رواج فرهنگ نادرست مدرک‌گرایی در جامعه و رقابت غلط اجتماعی در این زمینه، بیان کرد: با افزایش جمعیت دانشجویی کشور، کمیت‌گرایی در برخی مراکز علمی به‌صورت روزافزون کیفیت‌گرایی را تحت تأثیر قرار داده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، توسعه مهارت‌افزایی را وظیفه اصلی دانشگاه‌ها در شرایط کنونی خواند و افزود: فعالیت‌ بسیاری از دانشگاه‌های کشور در زمینه تولید و آموزش علوم مختلف، بسیار مؤثر بوده، اما همچنان در تبدیل علم به فناوری و تولید ثروت، دچار مشکلات عدیده هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: متأسفانه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در گذشته، هدف‌محور و مأموریت‌گرا نبوده‌اند، اما با توسعه آموزش‌های فنی و تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور، بسیاری از خلأهای موجود در این زمینه رفع شده است.

وی همچنین بر اهمیت مهارت‌افزایی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: باید سیاست‌های عملیاتی لازم برای مهارت‌افزایی دانشجویان نیز در دستور کار متولیان نظام آموزش کشور قرار گیرد.

پورمحمدی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه آموزش‌های مهارتی، خواستار تأمین اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها و راه‌اندازی و تکمیل مرکز جامع آموزشی هتل‌داری در استان شد.

انتهای پیام
captcha