مراکز نیکوکاری در مساجد یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3902487
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

مراکز نیکوکاری در مساجد یزد ایجاد می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه شیوع کرونا ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد را بیش از پیش نمایان کرد گفت: هماهنگی لازم برای جانمایی این مراکز در مساجد انجام شده و در تمام مساجد آمادگی ایجاد آن را داریم.

مراکز نیکوکاری در مساجد یزد ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 12 خردادماه در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد اظهار کرد: شیوع کرونا ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد را بیش از پیش نمایان کرد و در این زمینه با کمیته امداد امام خمینی(ره) هماهنگی و همکاری‌های خوبی صورت گرفت.

وی افزود: تاسیس مراکز نیکوکاری در مساجد می‌تواند نقش اجتماعی مساجد در جامعه را پررنگ‌تر کرده و زمینه‌ای فراهم شود تا بهتر و بیشتر به نیازمندان جامعه کمک شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: هماهنگی لازم برای جانمایی این مراکز در مساجد صورت گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در تمام مساجد آمادگی ایجاد آن را داریم.

نجیمی با بیان اینکه مساجد باید به مسائل مختلف جامعه توجه داشته باشند گفت: مسجد نمی تواند به موضوعات مختلفی که در جامعه وجود دارد بی توجه باشد و برای هر موضوعی باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

وی اصلی‌ترین دغدغه این سازمان را طرح امام محله دانست و اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر ائمه جماعات به روز و توانمند باشند بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق امام مسجد برطرف کرد.

نجیمی افزود: شناسایی، سازماندهی و توانمندسازی روحانیونی که بتوانند در مسائل محل نقش آفرین باشند یکی از مهمترین رویکردهایی است که سازمان تبلیغات استان در این راستا دنبال می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: طرح امام محله با هدف نقش آفرینی روحانیون در رفع مشکلات محله و احیای کارکرد واقعی مساجد است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha