3 عنصری که باعث پیشرفت کشور شد
کد خبر: 3902951
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

3 عنصری که باعث پیشرفت کشور شد

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد گفت: اراده‌ الهی، دانش و عقلانیت، رعایت حقوق آحاد ملت و عدالت سه عنصری است که موجبات پیشرفت کشور را فراهم می‌کند لذا کشوری که بر این سه محور حرکت کند، شکست‌ناپذیر و آینده‌ درخشانی دارد.

3 عنصری که باعث پیشرفت کشور شدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد و کارشناس مسائل سیاسی 14 خردادماه در مراسم بزرگداشت قیام 15 خرادماه اظهار کرد: ما به سادگی به انقلاب اسلامی نرسیدیم. امام خمینی(ره) با شکست سه تفکر زمینه انقلاب را فراهم کرد.

وی ادامه داد: باید مراقب بود که برگشت به عقب در تفکر نداشته باشیم زیرا تفکر لیبرالیسم توسط امام(ره) شکست خورده است، افرادی که قصد احیا این تفکر را دارند بدانند ما از این تفکر عبور کردیم، از جریان مارکسیستی و ملی‌گرایی که به جای توجه به کشور به غرب توجه داشتند، نیز عبور کردیم.

دشتی افزود: امام(ره) پس از آن به چند چیز اهمیت دادند و دین، مردم و استقلال را محور انقلاب قرار دادند. در طول تاریخ، ایران مستعمره نشده‌ است بنابراین روز ملی نداریم که از یک کشوری جدا شده باشیم و در جوهره تاریخ ایران قبول استعمار و استثمار وجود ندارد.

این کارشناس ادامه‌ داد: امام(ره) پایه‌های تفکر انقلاب اسلامی را بر اساس دین که عقلانیت، معنویت و عدالت است، شکل دادند. این سه جوهره نکاتی دارد، معنویت یعنی ما به بی‌نهایت و ماورا می‌اندیشیم، عقلانیت یعنی به واقعیت‌ها و آنچه به عقل می‌آید، توجه داریم و عدالت یعنی ما در گستره سیاسی، اقتصادی و ...ظلم‌ستیز هستیم.

وی تصریح‌ کرد: انقلاب اسلامی محصول عبور از سه جریان شکست خورده‌ لیبرال دموکراسی، مارکسیستی و ملی‌گرایی که تعهد به ایران نداشت، است لذا با عبور از این جریانات ما به تجربه انقلاب رسیدیم.

دشتی اظهار کرد: مسئله معنویت، عقلانیت و عدالت سه وجه حقیقت توحید هستند. برای اداره کشور به اراده‌ الهی، رعایت حقوق مادی و معنوی و عدالت نیاز داریم. نظام تربیتی امام خمینی(ره) این بود که قلب‌ها را به خدا پیوند دهد، در وجه عقلانیت ما از تمام ابزارها استفاده کردیم و به هیچ کس ظلم نکردیم، در حوزه کرونا از معنویت استفاده کردیم و مقام معظم رهبری گفتند به مددالهی کرونا را شکست می‌دهیم، در این بخش نیز از عقلانیت پیروی کردیم و حرم‌ها و مساجد را بستیم و عقل اقتضاء می‌کند اینگونه فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در بخش عدالت نیز حق زندگی را برای پیر و جوان یکسان دانستیم، ما همچون اروپایی‌ها عمل نکردیم، یک سالمند حق دارد زنده بماند و درمان شود. در فرهنگ غرب عدالت نیست، آن‌ها کرونا را بهترین فرصت دانستند که افراد سالمند را که مصرف‌کننده هستند و تولیدکننده نیستند، را پاکسازی کنند.

دشتی افزود: ما با دعا و اراده‌ الهی، دانش و عقلانیت، رعایت حقوق همه‌ آحاد ملت و عدالت به سراغ کرونا رفتیم البته با این سه عنصر به جنگ داعش در منطقه و دفاع از کشور نیز اقدام کردیم. کشوری که بر این سه محور حرکت می‌کند شکست‌ناپذیر است و آینده‌ درخشانی را خواهد داشت.

رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر استان یزد گفت: اکنون مقام معظم رهبری دو کار تبیین دین و عمل را انجام می‌دهند. در موقعیت‌های مختلف واقعیت تفکرات امام(ره) را تبیین می‌کنند و این مفاهیم شخصیتی امام را به عمل در می‌آورند. امروز در آستانه تحول آفرینی هستیم، ایشان این تحول در عرصه‌های مختلف را تبیین می‌کند و عینیت می‌بخشند.

انتهای پیام
captcha