مقابله پدافند ارتش سوریه با حمله موشکی صهیونیست‌ها
کد خبر: 3903018
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

مقابله پدافند ارتش سوریه با حمله موشکی صهیونیست‌ها

پدافند هوایی ارتش سوریه شامگاه پنجشنبه با اهداف متخاصم در آسمان شهر «مصیاف» واقع در حومه استان «حماه» این کشور مقابله کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، یک منبع نظامی تصریح کرد: در  ساعت 21:25 به وقت محلی در شامگاه پنجشنبه 4 ژوئن(15 خردادماه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از فراز کشور لبنان اقدام به هدف قراردادن یکی از مواضع نظامی در اطراف منطقه مصیاف کرد و فورا سامانه‌های پدافند هوایی ارتش موشک‌های متخاصم را رهگیر و شماری از آن‌ها را ساقط کرد.

خبرنگار سانا گزارش داد که پدافند هوایی ارتش سوریه، حمله موشکی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در فراز مصیاف واقع در حومه حما را دفع کرد.

خبرنگار افزود: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تهاجم هوایی صهیونیستی از فراز آسمان لبنان صورت گرفت و این تهاجم به وقوع خسارات مادی انجامید، اما تلفات جانی گزارش نشد.

تلویزیون سوریه گفته که اهداف متخاصم اسرائیلی بوده‌اند. یک منبع امنیتی به شبکه المیادین گفته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آسمان لبنان برای حمله به ۴ نقطه در سوریه استفاده کرده و به مبدأ خود بازگشته‌اند.
 
واکنش حماس
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی شامگاه پنجشنبه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اعلام کرد: آمریکا و کشورهایی عربی مقصر گستاخی این رژیم هستند.

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاک سوریه را تجاوز تازه صهیونیست‌ها خواند و گفت: این حمله ثابت می‌کند که پروژه صهیونیستی کل امت را هدف گرفته است.

به گزارش شبکه المیادین، قاسم تصریح کرد: این عربده کشی اشغالگران در هر سو، با قلدربازی و زورگویی آمریکا و اقدام برخی طرف‌ها برای عادی‌سازی با صهیونیست‌ها تغذیه می‌شود.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری ـ تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

انتهای پیام
captcha