واکنش شورای اوقاف قدس به اقدام اسرائیل علیه خطیب مسجدالاقصی
کد خبر: 3903029
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

واکنش شورای اوقاف قدس به اقدام اسرائیل علیه خطیب مسجدالاقصی

شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی قدس تمدید حکم ممنوعیت ورود شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی به این مکان مقدس را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی قدس طی بیانیه‌ای حکم پلیس رژیم صهیونیستی مبنی بر تمدید ممنوعیت ورود شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی به این مکان مقدس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: هر مسلمان حق ورود به مسجدالاقصی و ادای عبادت در آن را داشته و هیچ کسی حق ممانعت از آن‌ را ندارد. اقدامات مقامات اشغالگر علیه شخصیت‌های مذهبی و ملی غیر قابل قبول است.

پلیس رژیم صهیونیستی دیروز، 14 خردادماه، حکم ممنوعیت ورود شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در قدس اشغالی را به این مکان مقدس به مدت 4 ماه دیگر تمدید کرد.

شیخ صبری در این باره گفت: این ماهیت اشغالگران است که تلاش می‌کنند ما خاموش باشیم و آنها بطور غیرقانونی مسجد را اشغال کنند.

وی تاکید کرد: ما همیشه در کنار مسجدالاقصی بوده و از این مکان مقدس دفاع خواهیم کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی در اواخر ماه ژانویه سال جاری با صدور حکمی، ورود شیخ صبری به مسجدالاقصی را به مدت چهار ماه ممنوع اعلام کرده بود.

شیخ صبری که از اسلامی بودن مسجدالاقصی دفاع می‌کند توسط پلیس رژیم صهیونیستی متهم به اقدامات تحریک‌آمیز شده است.
 
نخستین واکنش شیخ عکرمه صبری به تمدید تبعیدش

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در گفت‌وگو با پایگاه خبری عربی 21 به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تبعیدش از این مسجد واکنش نشان داد و تصریح کرد: این تصمیم از جانب اشغالگران قابل پیش‌بینی بود. آنها شیوه تبعید غیرمتمدنانه و غیرانسانی و غیرقانونی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: مسئولان رژیم اشغالگر به سیاست‌های خصمانه خود ادامه می‌دهند، زیرا هیچ گونه اهرم فشاری برای فشار آوردن به آنها جهت خودداری از این سیاست‌ها وجود ندارد. نه فعالیت دیپلماتیک و نه سیاسی و نه حتی تجاری و نه هیچ شیوه دیگری برای فشار بر اشغالگران وجود ندارد و آنها نیز به این رفتار خود ادامه می‌دهند و از طریق برخورد با زائران و حامیان و رهبران مسج الاقصی علیه این مسجد وارد عمل می‌شوند.

خطیب مسجد الاقصی گفت: متاسفانه تلاش‌های برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران که آغاز شده است، آنها را برای تعدی به قدس تشویق و ترغیب و جسور می‌کند. 

وی درباره چگونگی استفاده از دوره تبعید اجباری خود از مسجدالاقصی گفت: کسی که صبر و بردباری پیشه کند، ثواب و اجر عظیمی خواهد برد. صبر بر ظلم، ثوابش دوچندان است. باید صبر و تحمل کنیم و ما هرگونه شرارت و بدی را از طرف اشغالگران پیش‌بینی می‌کنیم. ما خود را جان‌نثار مسجدالاقصی می‌دانیم. مهم برای ما سلامت مسجدالاقصی است.

انتهای پیام
captcha