قدس پایتخت ابدی فلسطین و اسرائیل رو به نابودی است
کد خبر: 3903054
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
در سالروز «نکسه» تأکید شد؛

قدس پایتخت ابدی فلسطین و اسرائیل رو به نابودی است

گروه‌های اسلامی و مسیحی با صدور بیانیه‌های جداگانه به مناسبت پنجاهمین سالروز «نکسه»(سالروز شکست اعراب از رژیم صهیونیستی) بر ضرورت تقویت مقاومت تأکید و اعلام کردند که قدس پایتخت ابدی اسرائیل و رژیم صهیونیستی رو به نابودی است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مستقل فلسطین(صفا)، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، امروز، 16 خردادماه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تقویت مقاومت تنها راه پاک کردن آثار یوم «نکسه»(شکست 5 ژوئن سال 1967) میلادی است.
 
حماس در این بیانیه با تأکید بر این که قدس پایتخت فلسطین و مقدسات آن حق ثابت ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی است، اعلام کرد: ما به هیچ وجه از این مقدسات دست نمی‌کشیم و آن‌ها را رها نمی‌کنیم.
 
در این بیانیه آمده است: «وحدت مردم فلسطین پیرامون اصول ملی و مقاومت، سوختی برای احیای واقعی انرژی‌های ملت است که می‌تواند هرگونه تجاوز را مهار کند».
 
حماس در این بیانیه تأکید کرد که این رژیم اشغالگر اهمیتی به امتناع جامعه بین‌الملل از تأیید نتایج اشغال سال 1967 میلادی نمی‌دهد و از روز «نکسه»(شکست) واقعیت‌هایی را در این زمینه تحمیل کرده و با ادامه پروژه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین همچون سرطان در کوه‌های کرانه باختری و بیت المقدس نفوذ کرده است.
 
اشغالگری اسرائیل رو به نابودی است
 
کمیته عالی تشکیلات خودگردان فلسطین در امور کلیساها نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و سومین سالروز یوم نکسه(شکست) نوشت: «اشغالگری اسرائیل رو به نابودی و شهر قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین خواهد بود».
 
در این بیانیه آمده است که ملت فلسطین در مبارزه با توطئه‌ها و پروژه‌های که وجود فلسطینیان را هدف قرار داده در یک خندق واحد هستند.
 
کمیته عالی تشکیلات خودگردان فلسطین در امور کلیساها در ادامه نسبت به اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در هدف قراردادن مقدسات اسلامی و مسیحی و تأثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.
قدس پایتخت ابدی فلسطین و اسرائیل رو به نابودی است
این کمیته با اشاره به این که جاه‌طلبی‌های اسرائیل برای الحاق سرزمین فلسطین و محرومیت ملت فلسطینی از حقوق غیرقابل انكار خود، از جامعه بین‌الملل و نهادهای آن خواست که موضع عملی برای مقابله با سیاست اشغال اسرائیل اتخاذ كنند، چرا که این سیاست‌ها منطقه را به بی‌ثباتی و هرج و مرج بیشتری سوق می‌دهد. 
 
فراخوان کمیته عالی راهپیمایی‌های بازگشت و مقابله با معامله قرن
 
کمیته عالی راهپیمایی‌های بازگشت و مقابله با معامله قرن با صدور فراخوانی از آزادگان جهان خواست که به مسئولیت خود در حمایت از ملت فلسطین در همه عرصه‌ها پایبند باشند.
قدس پایتخت ابدی فلسطین و اسرائیل رو به نابودی است
سامی نعیم، عضو کمیته مرکزی جبهه عربی ـ فلسطینی در این باره گفت: ملت فلسطین هرگز شکست نخواهد کرد و پایداری و مبارزه تا گرفتن حقوق کامل خود از راه‌های مشروع ادامه خواهد داد.
 
درخواست هنیه برای تدوین یک استراتژی جدید خارج از توافق اسلو
 
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در همایشی مجازی که به مناسبت سالروز شکست اعراب از رژیم صهیونیستی (یوم النکسه) برگزار شد، ضمن استقبال از توقف هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، این اقدام را ناکافی دانست و خواستار ایجاد یک استراتژی جدید خارج از چارچوب توافق «اسلو» شد.
 
وی افزود: عنصر اولیه این استراتژی توافق بر سر یک برنامه ملی مشترک خارج از چارچوب توافق اسلو و پایان دادن به حیات این توافق با تمام الحاقیه‌های امنیتی و اقتصادی آن است.
     
هنیه افزود که عنصر دوم این استراتژی تلاش در راستای ایجاد طرح همه‌جانبه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی با تمام شاخه‌های مردمی، رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و در رأس آنها مقاومت مسلحانه است.

اسماعیل هنیه ادامه داد، عنصر سوم توافق بازسازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین است به گونه‌ای که این سازمان تمام گروه‌های ملی و اسلامی را در بر بگیرد.

اسماعیل هنیه در ادامه گفت که سه چیز مشترک میان اردنی‌ها و فلسطینی‌ها وجود دارد و آن این است که پیامدهای «یوم النکبه» (اشغال فلسطین) و النکسه فلسطینی‌ها برای «کشور برادر» اردن نیز پیامدهایی داشت با توجه به اینکه میلیون‌ها فلسطینی به این کشور پناه آوردند.

وی افزود که این سازمان در شرایط کنونی خود تقریبا از کارافتاده است و حماس به دنبال جایگزینی برای آن نیست؛ اما نمی‌تواند ربوده شدن و اخراج گروه‌های فلسطینی از این سازمان را بپذیرد.
قدس پایتخت ابدی فلسطین و اسرائیل رو به نابودی است
اسماعیل هنیه در ارتباط با عنصر چهارم استراتژی گفت که عنصر چهارم شامل ایجاد فراکسیونی اقلیمی در بعد عربی-اسلامی است که شبکه امنی برای موضع فلسطین ایجاد کند؛ موضعی که مبتنی بر پایبندی به اصول است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به خطرات ناشی از طرح موسوم به «معامله قرن» نیز گفت که این طرح دو خطر به همراه دارد؛ اول: خطر برای فلسطین و دوم سقوط منطقه تحت سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی.

اسماعیل هنیه در پایان از کشورهای خواست که میزان تنش‌های منطقه را کاهش دهند و تمرکز همه بر مسئله محوری امت یعنی فلسطین و قدس باشد.

«یوم النکسه» به جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ میلادی اطلاق می‌شود که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ (۱۳۴۶ ش) میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی مصر، سوریه، اردن و عراق روی داد.
انتهای پیام
captcha