موافقت اصولی با فعالیت 8 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت / تمدید مجوز 47 تشکل
کد خبر: 3903185
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

موافقت اصولی با فعالیت 8 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت / تمدید مجوز 47 تشکل

هشت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در هجدهمین جلسه از سلسله‌جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سال ۹۹ موافقت اصولی دریافت کردند.

به گزارش ایکنا، سومین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سال ۹۹ و هجدهمین جلسه از سلسله جلسات این هیئت با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج اسلام محمدعلی خسروی، سیدمصطفی حسینی، اصغر امیرنیا، عباس سلیمی، محمدعلی خواجه‌پیری، مهدی محمدی و حمیدرضا شیخ‌ویسی، صبح امروز، 17 خردادماه برگزار شد.

بنابر گفته حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «طی این جلسه درخواست هشت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای آغاز فعالیت رسمی مؤسسات، موافقت اصولی صادر شد. این مؤسسات شامل مؤسسه متقین از استان بوشهر؛ مؤسسه محمد رسول الله(ص) کردستان، شهر دهگلان؛ مؤسسه انتظار از خراسان رضوی، مشهد مقدس؛ مؤسسه جوانان اهل ایمان از کردستان، شهرستان دیواندره؛ مؤسسه سروش جاودانه‌های وحی از استان خراسان رضوی شهر مشهد مقدس؛ مؤسسه افق زاگرس استان کردستان، شهر سنندج؛ مؤسسه سُلاله پاکان رسول و مؤسسه یاقوت و مرجان هر دو در شهرستان سنندج هستند».

طی این جلسه نیز پس از بررسی پرونده 47 مؤسسه، مجوز فعالیت آنها تا پایان سال 99 تمدید اعتبار شد. از دیگر موارد تصویب شده در این جلسه بازنگری آئین‌نامه مصاحبه گروه مصاحبه‌کننده در استان‌ها با هیئت مؤسس مؤسسه متقاضی بود. گروه مصاحبه‌کننده هر استان، صلاحیت مدیریت، دانش و تخصص و آگاهی هیئت مؤسس مؤسسه را در حوزه قرآن و عترت مورد ارزیابی قرار می‌دهد و پس از تکمیل فرم مربوطه به هیئت رسیدگی به مؤسسات قرآنی، درباره صدور مجوز تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha