تغییر کاربری موقوفات مستعد هرمزگان برای کمک به مسکن محرومین
کد خبر: 3903235
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

تغییر کاربری موقوفات مستعد هرمزگان برای کمک به مسکن محرومین

رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان از تغییر کاربری اراضی موقوفه مستعد بافت مسکونی در استان، جهت کمک به مسکن محرومین و احیای موقوفات خبر داد.

جابر زارع، رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد:  با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که فی‌مابین سازمان اوقاف و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد و به استان‌ها ابلاغ شده، اداره کل اوقاف هرمزگان جلسات مستمری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای انعقاد تفاهم‌نامه برگزار کرده است.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ای که با بنیاد مسکن هرمزگان داشتیم در خصوص بندهایی از این تفاهم‌نامه صحبت‌هایی صورت گرفت و مقرر شد هرماه روسای اوقاف شهرستان‌ها جلسات مستمری برگزار کرده و گزارش کامل و جامعی به اداره کل اوقاف و بنیاد مسکن استان ارسال کنند.

زارع ادامه داد: همچنین مقرر شد اراضی که مستعد مسکونی شدن بوده و قابلیت اضافه شدن به بافت مسکونی شهر را دارند، به بنیاد مسکن استان معرفی کنیم تا مطابق بند 5 ماده 3 این تفاهم‌نامه تغییر کاربری در این اراضی اعمال و با در نظر گرفتن حقوق موقوفه در اختیار محرومین گذاشته شوند.

رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر در سه روستای شهرستان میناب اراضی مستعد مسکونی داریم که در حال پیگیری تغییر کاربری آن‌ها هستیم تا هم بتوانیم کمکی در حوزه مسکن محرومین انجام دهیم و هم حقوق موقوفه را احیا کنیم.

زارع بیان کرد: تعدادی از مساجد و موقوفات ما در شهرستان‌های هرمزگان نیز نیاز به اخذ سند مالکیت دارند که در خصوص بررسی این موارد در کارگروه‌های تخصصی از مدیرکل بنیاد مسکن استان قول مساعد گرفتیم.

انتهای پیام
captcha