رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به همدیگر یادآوری کنیم
کد خبر: 3903243
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به همدیگر یادآوری کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر مشارکت مردم در دعوت یکدیگر به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان گامی مهم در پیشگیری از انتقال کروناویروس تأکید کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 17 خردادماه در نود و سومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه با تأکید بر ماسک زدن در مکان‌های شلوغ و پُرتردد، گفت: مردم در صورت بیرون آمدن از منزل، باید از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی کنند.

وی با قدردانی از تلاش کارشناسان بهداشت برای انجام تب‌سنجی و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی و فاصل‌ گذاری اجتماعی در فریضه عبادی سیاسی نمازجمعه روز گذشته شیراز، بر مشارکت مردم در دعوت یکدیگر به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌عنوان گامی مهم در پیشگیری از انتقال کروناویروس تأکید کرد.

لطفی ضمن اعلام انجام هزار و ۵۹ مورد نمونه تست کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس را به همراه دیگر اعضای این ستاد بررسی کرد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

در ادامه علیرضا میراحمدی‌زاده، عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این کارگروه، وضعیت کرونا در استان‌های همجوار فارس را بررسی کرد و هشدار داد: با توجه به گرمای هوا در مراکز مسقف، نگهداشتن هوای سرد در مکان‌های محبوس شده نیز می‌تواند دیگر عامل انتشار این ویروس شود.

انتهای پیام
captcha