وضعیت جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان پس از شیوع کرونا / حذف موقت مرحله منطقه‌ای
کد خبر: 3903373
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کامران میرمعینی بیان کرد:

وضعیت جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان پس از شیوع کرونا / حذف موقت مرحله منطقه‌ای

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تغییر زمان‌بندی جشنواره قرآنی این دانشگاه شده است، ‌گفت: مقرر شده بود که قبل از سال 98 مرحله استانی جشنواره به پایان برسد، اما شرایط فعلی کشور باعث شد که این مرحله در تابستان برگزار شود.

وضعیت جشنواره قرآنی دانشگاه فرهنگیان پس از شیوع کرونا / حذف مرحله منطقه‌ای

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد وضعیت سی‌امین دوره جشنواره فرهنگی قرآن و عترت این دانشگاه گفت: با توجه به شرایط عمومی کشور و وضعیتی که دانشگاه‌ها با آن مواجه شده‌اند، زمان‌بندی‌های برگزاری جشنواره تغییر کرد. در ابتدا مقرر شده بود که قبل از پایان سال 98 مرحله استانی به پایان برسد، اما شیوع ویروس کرونا زمان‌بندی‌ها را تغییر داد.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از 17 خرداد بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، افزود:‌ پس از این بازگشایی، بخشنامه‌ای صادر و از استان‌ها خواسته شد که مرحله استانی را تا نیمه مردادماه برگزار و نفرات راه‌یافته به مرحله کشوری را به دبیرخانه مسابقات معرفی کنند.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با بررسی شرایط عمومی کشور که در آینده صورت خواهد گرفت در مورد نحوه برگزاری مرحله کشوری تصمیم‌گیری خواهد شد. در دستورالعمل اجرایی مسابقات مقرر شده بود که بعد از برگزاری مرحله استانی، مرحله منطقه‌ای نیز برگزار شود که شرایط ناشی از شیوع کرونا باعث شد که از برگزاری مرحله منطقه‌ای صرف نظر و بعد از مرحله استانی مرحله کشوری برگزار شود.

میرمعینی با تأکید بر اینکه هنوز به جمع‌بندی در مورد کیفیت برگزاری مرحله کشوری نرسیده‌ایم، گفت: البته برای برپایی سناریوهای مختلف داریم. برخی از رشته‌های مسابقات شرایط برگزاری غیرحضوری یا حتی نیمه‌حضوری را دارد، منتظر روشن شدن وضعیت هستیم. تمام روش‌های مختلف برگزاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد و تابع شرایط عمومی کشور تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد تغییرات این دوره در قیاس با ادوار گذشته اظهار کرد: مطابق برخی نیازسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها که هر سال صورت می‌گیرد، رشته‌ها کمتر یا بیشتر می‌شود. امسال در بخش ملی 32 رشته را در نظر گرفته‌ایم. علاوه بر این چند رشته ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تعیین شده که مجموع رشته‌های جشنواره را به 39 رشته در بخش‌هایی همچون پژوهشی، فناوری،‌ ادبی، هنری و آوایی رسانده است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در مورد زمان‌بندی مرحله کشوری نیز بیان کرد: تلاش خواهیم کرد که مرحله کشوری را در شهریورماه به پایان برسانیم تا نفرات برتر برای حضور در مرحله ملی جشنواره، که البته زمان آن مشخص نیست، معرفی شوند. با توجه به وضعیتی که به وجود آمده و نامشخص بودن کیفیت برگزاری مرحله کشوری هنوز میزبان این مرحله مشخص نشده است و شاید با توجه به شرایط مسابقات را به صورت متمرکز در سازمان مرکزی دانشگاه دنبال کنیم.

انتهای پیام
captcha