اجرای دو طرح با محوریت حفظ قرآن در دانشگاه فرهنگیان
کد خبر: 3904063
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

اجرای دو طرح با محوریت حفظ قرآن در دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اجرای طرح‌هایی از رمضان تا غدیر و سراج در دانشگاه فرهنگیان، گفت: در طرح از رمضان تا غدیر دانشجویان به حفظ موضوعی قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه خواهند پرداخت.

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنیگان

کامران میرمعینی، مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با ایکنا به برخی تفاهم‌نامه‌های دانشگاه فرهنگیان با برخی نهادهای قرآنی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه طرح مهمی را با همکاری سازمان دارالقرآن‌ الکریم طراحی و آغاز کرده است. این طرح که از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد با عنوان «رمضان تا غدیر» طراحی شده است.

وی افزود: این طرح در حوزه حفظ موضوعی قرآن کریم، ‌حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه و حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه برنامه‌ریزی شده است. در این طرح، مقرر شده است تا دانشجومعلمان این دانشگاه 113 آیه از قرآن کریم را متناسب با مأموریت‌های دانشگاه فرهنگیان که در حوزه تعلیم و تربیت هست حفظ کنند. حفظ 20 حکمت از نهج‌البلاغه و 20 فراز از صحیفه سجادیه از دیگر محورهای این طرح است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه در این طرح هزار جایزه یک میلیون تومانی برای نفرات منتخب در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در ایام عید غدیر آزمون‌های مربوط به این طرح به عمل خواهد آمد و نفرات برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

میرمعینی در مورد ادامه‌دار بودن این طرح در فازهای دیگر نیز بیان کرد: از سال قبل بحث حفظ قرآن کریم را در دستور کار قرار دادیم و در همین راستا طرح حفظ جزء 30 قرآن با عنوان «سراج» داشتیم،‌ تلاش خواهیم کرد این طرح با شروع سال تحصیلی تداوم پیدا کند و به جزء 29 نیز برسیم. به زودی فراخوان این طرح اعلام خواهد شد تا در آموزش حفظ قرآن شرکت داشته باشند و در آزمون آن نیز شرکت کنند.

وی همچنین به انعقاد تفاهم دانشگاه فرهنگیان با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در حوزه‌هایی همچون آموزشی، پژوهشی و تبلیغ و ترویج منعقد شده است. با توجه به اینکه این تفاهم اخیراً صورت گرفته است هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و جلسات هماهنگی در حال برگزاری است. کارگروه عملیاتی از مدیران کل دو دستگاه تشکیل شده تا پیگیر امور باشند و اولین جلسه آن 20 خردادماه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha