تلاش ارشاد همدان برای اختصاص ردیف بودجه مشخص ویژه کانون‌های مساجد
کد خبر: 3903481
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

تلاش ارشاد همدان برای اختصاص ردیف بودجه مشخص ویژه کانون‌های مساجد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم این مجموعه تقویت کانون‌های مساجد، در صورت داشتن برنامه، چشم انداز و افق کار است،گفت: در تلاش هستیم تا با اختصاص ردیف بودجه مشخص از کشور برای تجهیز و تعمیر کانون‌های مساجد و موسسات قرآنی این مجموعه اقداماتی صورت بگیرد.

تلاش ارشاد همدان برای اختصاص ردیف بودجه مشخص ویژه کانون‌های مساجدبه گزارش ایکنا از همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز 18 خرداد ماه در آئین رونمایی از سایت اختصاصی فهما استان همدان گفت: زبان هنر، زبان غیر مستقیم انتقال اندیشه، تفکر، آرا و ایدئولوژی‌ها است.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان همدان افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «فرهنگ، اکسیژن است» که اولویت امسال رهبر نیز، اقتصاد و فرهنگ است که باید به این مهم به طور جد در سطح استان پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه، کانون‌های مساجد، ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ است، اضافه کرد: در سطح استان حدود 600 پایگاه فرهنگی و هنری مساجد و کمتر از 10 مجتمع فرهنگی وجود دارد که بسیاری از کانون‌ها در حواشی شهر قرار دارد.
احسانی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت بالای کانون‌های مساجد، نیازمند یک سند راهبردی است، گفت: از مهمترین ویژگی کانون‌های مساجد، مردمی بودن و گستردگی جغرافیایی این کانون‌ها است.
وی ادامه داد: کرونا شاید عامل برهم خوردن برخی برنامه‌ها و کاهش تولید محتوا بود اما همین بیماری ظرفیتی را در حوزه فضای مجازی و ارتباط آن با فضای مجازی فراهم کرد که نباید به فراموشی سپرده شود و باید راه‌هایی از آن احصا شود تا بیشتر بتوان از این فضا بهره‌مند شد.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان ضمن تأکید بر استفاده هرچه بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از فضای مجازی، گفت: بنابراین باید از فضای مجازی برای ارتقاء فعالیت کانون‌های مساجد نیز بهره‌مند شد.
وی ادامه داد: توسعه هر مجموعه نیازمند برنامه است که همان برنامه موجب می‌شود تا از جزیره‌ای عمل کردن و ورود سلایق شخصی به آن جلوگیری شود که این مهم نیز برای کانون‌های مساجد استان اجرایی خواهد شد.
احسانی ابراز کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار اداره کل ارشاد استان قرار دارد اختصاص ردیف بودجه مشخص از کشور برای تجهیز و تعمیر کانون‌های مساجد و موسسات قرآنی این مجموعه است که سال گذشته با تخصیص 400 میلیون تومان، 99 کانون در استان تجهیز و تعمیر شدند.
مدیر کل ارشاد اسلامی استان ضمن تأکید بر هم افزایی و تعامل مجموعه‌های فعال در سطح مسجد گفت: کانون‌های مساجد باید همواره در تعامل فکری و عملی با پایگاه‌های بسیج و مجموعه‌های فعال در این حوزه باشند.
وی ابراز کرد: یکی از اولویت‌های مهم این مجموعه در حوزه فرهنگ و هنر درسطح استان، تقویت کانون‌های مساجد، در صورت داشتن برنامه، چشم انداز و افق کار است.

انتهای پیام
captcha