سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن خدمتی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی
کد خبر: 3903551
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
احمد ابوالقاسمی تأکید کرد:

سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن خدمتی برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی

قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه نتوانسته‌ایم سطح علاقه‌مندی مردم به ساحت مقدس قرآن کریم را به درستی به گوش مسئولان برسانیم، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست بررسی برنامه‌های معارفی رسانه ملی طی رمضان سال ۹۹ و تحلیل و بررسی اقدامات حوزه رسانه در ایام کرونایی، عصر امروز، ۱۸ خردادماه در سالن اجتماعات ایکنا برگزار شد.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم و مدیر سابق شبکه رادیویی قرآن در این نشست اظهار کرد: در جلساتی که برای امور قرآنی کشور تصمیم‌گیری می‌شود، هیچ‌گاه مسئولان واقعی، تأثیرگذار و رده‌بالایی که بتوانند با قدرت اجرایی خود تأثیرات عمیقی بر امور قرآنی گذاشته و مشکلات را برطرف کنند، حضور ندارند.

وی با طرح این سؤال که کدام رئیس‌جمهور و مسئول دیگری در رده‌های بالا تاکنون در جلسات قرآنی کشور شرکت کرده است، تصریح کرد: تنها محدوده کوچکی از مدیران قرآنی کشور در این جلسات حضور دارند که قدرت اجرایی بالایی برای تأثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های کلان ندارند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه برخی از مسئولان و انسان‌ها هستند که منجی بودن قرآن را در امور مختلف قبول ندارند، افزود: هنوز این موضوع به مدیران ارشد و مسئولان تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های کلان اثبات نشده است که سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن کریم منجر به جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه متأسفانه نتوانسته‌ایم سطح علاقه‌مندی مردم به ساحت مقدس قرآن کریم را به درستی به گوش مسئولان برسانیم، گفت: این مسئله در تراز جمعیت 80 میلیونی ایران نیست که باید در این زمینه مسئولان بالادستی دعوت شوند و مطالبه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در این نشست قرآنی از جمله قوی‌ترین و بهترین نیروهای قرآنی کشور هستند، تصریح کرد: اگر روزی فرا رسید که قدرت اجرایی قرآنیان حاضر در این جمع آن‌چنان بالا برود که بتوانند برنامه‌های مهم و کلان قرآنی را اجرا کنند و بودجه و امکانات بسیار خوبی را برای امور قرآنی و تولید برنامه‌های مختلف تأثیرگذار معارفی و قرآنی هزینه کنند، در این صورت می‌توان به موضوعاتی نظیر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و ... پرداخت و در غیر این‌ صورت نمی‌توان از عهده این مطالبات برآمد.

انتهای پیام
captcha