صدور مجوز اقامه نماز در مساجد «ساراواک» مالزی
کد خبر: 3903889
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

صدور مجوز اقامه نماز در مساجد «ساراواک» مالزی

مسلمانان ایالت ساراواک مالزی از امروز، 20 خرداد می‌توانند با رعایت ضوابط خاص، نمازهای پنجگانه را در مساجد این ایالت اقامه کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیو استریت تایمز، داتوک ميسنو طاها، رئيس شورای اسلامی ساراواک اعلام کرد که نمازهای روزانه در مساجد این ايالت از امروز برگزار می‌شود.
 
وی گفت: برگزاری نمازهای جمعه نیز از 12 ژوئن (23 خرداد) مجاز است و تعداد نمازگزاران بسته به اندازه مسجد، باید بین 20 تا 100 نفر باشد.
 
میسنو افزود: این تصمیم مطابق با اجرای دستورالعمل کاهش محدودیت‌ها که از سوی نخست‌وزیر مالزی، محی‌الدین یاسین روز گذشته ابلاغ شد؛ گرفته شده است.
 
وی گفت: از 12 ژوئن، مسجد جامع ایالتی مجاز است نماز جمعه را با حضور 100 نفر برگزار کند، در حالی که برای نمازهای جماعت روزانه به 40 نمازگزار اجازه حضور در مسجد داده می‌شود.
 
میسنو افزود: شورای اسلامی ایالت ساراواک تصمیم‌گیری را درباره اینکه چه افرادی می‌توانند در مساجد نماز بخوانند، بر عهده کمیته مساجد گذاشته است.
 
در همین حال، داتوک کپلی یاسین، مفتی ساراواک اعلام کرد كه شورای اسلامی این ایالت، دستورالعمل‌هایی را که باید نمازگزاران در نمازهای جماعت هنگام اقامه نماز دنبال کنند، توزیع خواهد کرد.
 
روز جمعه، ۲۶ اردیبهشت مقامات مالزی پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی مساجد با هدف بخشی از اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اجازه بازگشایی برخی مساجد را دادند.

 مساجد واقع در مناطقی که دولت آنها را مناطق سبز خوانده و بیماری در آنها کنترل شده است، درهای خود را بر روی نمازگزاران باز کردند، مشروط بر اینکه هر مسجد بیش از ۳۰ نمازگزار را نپذیرد. همچنین نمازگزاران باید یک متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.
 
با این حال، 12 ایالت این کشور از جمله ساراواک قوانین خاص خود را در این زمینه اجرا می‌کنند.
انتهای پیام
captcha