«کودک پویا»؛ تلفیقی از چند منبع آموزش قرآنی نونهالان در ماهشهر
کد خبر: 3903913
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

«کودک پویا»؛ تلفیقی از چند منبع آموزش قرآنی نونهالان در ماهشهر

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتم‌الانبیاء(ص) ماهشهر یکی از طرح‌های قرآنی موفق این مؤسسه را طرحی با نام «کودک پویا» با موضوع آموزش قرآنی نونهالان عنوان کرد و گفت: این طرح برگرفته از منابع مختلف آموزش قرآن به کودکان و بر اساس نیازها و ویژگی‌های کودکان قرآن آموز مؤسسه طراحی شده است.

اجرای طرح قرآنی «کودک پویا» برای آموزش قرآنی نونهالان در ماهشهر

حسن حلافیان، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتم‌الانبیاء(ص) بندر ماهشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، یکی از طرح‌های قرآنی موفق این مؤسسه را طرحی با نام «کودک پویا» با موضوع آموزش قرآنی نونهالان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود شش سال در زمینه آموزش قرآن نونهالان فعالیت کردیم به این نتیجه رسیدیم که منابع و تألیفات موجود در این حوزه هیچ‌کدام به طور کامل قابل استفاده برای آموزش کودکان نیستند و از هر منبع بخش‌های خاصی برای آموزش کودک قابل استفاده است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط دریافت ذهنی کودکان و ویژگی‌های روان‌شناختی آنها با یکدیگر متفاوت است، بسیاری از بخش‌های آموزشی این منابع قابل استفاده برای همه کودکان نبود و مربیان مجبور بودند از چندین منبع برای آموزش کودکان استفاده کنند. به طور مثال برخی از کتب برای رده سنی چهار تا شش سال تألیف شده بود اما همه مطالب آن برای آموزش این سنین قابل استفاده نیست.

حلافیان ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که از مجموعه منابعی که در این مدت تدریس کردیم محتوای متناسب و مورد نیاز نونهالان را استخراج کنیم و نهایتاً طرحی با نام «کودک پویا» تدوین و برنامه ریزی شد. این طرح به صورت آزمایشی از اردیبهشت سال گذشته اجرا شد و بازتاب خوبی در میان کودکان قرآن‌آموز داشت.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتم‌الانبیاء(ص) بندر ماهشهر با بیان اینکه منابع روش‌های به کار گرفته در این طرح در پایان جزوه مکتوب «کودک پویا» معرفی شده‌اند، گفت: این جزوه شامل 12 درس است و هر درس آن دربرگیرنده بخش‌های داستان، آموزش قرآنی، اخلاق و موضوعات اجتماعی، بازی‌ هوش و ریاضی است. حدود 100 نفر از قرآن‌آموزان در این طرح شرکت کردند.

وی در پایان درباره برنامه‌های این مؤسسه در روزهای شیوع کرونا گفت: در حال حاضر بخشی از کلاس‌های ما در فضای مجازی در دو گروه آقایان و بانوان در حال برگزاری است. آزمون‌های این دوره‌ها نیز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha