تلاش مدافعان سلامت را بی‌ثمر نکنیم
کد خبر: 3903921
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

تلاش مدافعان سلامت را بی‌ثمر نکنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز هشدار داد كه در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، این کاهش حساسیت عمومی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس شده و تلاش مجموعه سلامت نیز بی‌ثمر می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز، 20 خردادماه در نود و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه با تأكید بر اینکه باید شیوه زندگی‌ را در زمان بحران کرونا تغییر داده و پیش از خروج از خانه، ابتدا باید از ماسک استفاده کنیم، گفت: بیرون از منزل باید شست‌وشوی دست نیز با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده را به‌صورت مرتب انجام داده و هنگام خرید و حضور در مراکز شلوغ، فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.

وی افزود: مردم هوشیار باشند که در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، این کاهش حساسیت عمومی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس شده و تلاش مجموعه سلامت نیز بی‌ثمر می‌شود.

لطفی با تأکید بر اینکه اولویت مسئولان دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأمین سلامت مردم به‌ویژه در زمان بحران است، گفت: از هیچ تلاشی برای تأمین سلامت مردم دریغ نکرده‌ایم، اما مردم نیز باید با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مجموعه سلامت را در این بحران یاری کنند.

وی از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز خواست تا با توجه به افزایش آمار مبتلایان و حفظ سلامتی کارکنان، نظارت بر بخش‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درگیر با کرونا و الزام استفاده کارکنان از وسایل حفاظت فردی را تشدید بخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۵۱ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

محسن مقدمی، رئیس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس دانشگاه و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست گزارشی آخرین یافته‌های علمی پیرامون کرونا ارائه داده و درباره وضعیت کرونا در استان و کشور توضیح داد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز دیگر عضو این نشست بود که از تشدید نظارت کارشناسان بهداشت از سازمان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: برای افزایش نظارت‌های بهداشتی در سطح فارس، دوباره از ظرفیت بسیج استان نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha