صنوف فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا حمایت شوند
کد خبر: 3904078
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

صنوف فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا حمایت شوند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه به اقشار و صنوف مختلف فرهنگی آسیب‌دیده در اثر شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: در رسیدگی به اقشار و صنوف فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا سرعت عمل داشته باشیم.

صنوف فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا حمایت شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز شامگاه سه‌شنبه، 20 خردادماه در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی، بر لزوم توجه به اقشار و صنوف مختلف فرهنگی آسیب‌دیده در اثر شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: در رسیدگی به اقشار و صنوف فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا سرعت عمل داشته باشیم.

وی همچنین بر ضرورت زمینه‌سازی مناسب برای اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور در استان تأکید کرد و گفت: تدوین و اجرایی شدن برش استانی نقشه فرهنگی کشور باید از رویکردهای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

امام جمعه تبریز گفت: تقویت محتوایی موارد مورد بحث در شورای فرهنگ عمومی ضروری بوده و با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب «فرهنگ یک ملت است که می‏‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند» صیانت از فرهنگ، وظیفه‌ای همگانی است و شورای فرهنگ عمومی نیز این وظیفه را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به نقش تعیین‌کننده و مؤثر شورای فرهنگ عمومی در جامعه، ادامه داد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی به مثابه‌ قانون و لازم‌الاجراست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، تقویت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و بر لزوم اولویت‌بندی موضوعات مهم فرهنگی برای طرح در جلسات شورا تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha