کمک مالی پاپ به مسلمانان آسیب‌دیده از بحران کرونا
کد خبر: 3904154
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

کمک مالی پاپ به مسلمانان آسیب‌دیده از بحران کرونا

رهبر کاتولیک‌های جهان یک میلیون پوند به افراد آسیب‌دیده از بحران کرونا اختصاص داد؛ این کمک به مسلمانان این کشور، که بر اثر این بحران کار خود را از دست داده‌اند، نیز اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، یک میلیون پوند معادل 1.3 میلیون دلار به افرادی که بر اثر بحران کرونا کار خود را از دست داد‌ه‌اند کمک کرد.
 
در این ابتکار مؤسسه خیریه کاریتاس، وابسته به کلیسای کاتولیک روم، بودجه اولیه‌ای را برای حمایت از کسانی که در این بحران اقتصادی موفق به دریافت کمک دولت ایتالیا نمی‌شوند، دریافت می‌کند تا آن را بین نیازمندان توزیع کند.
 
پاسکواله مارانو، کشیشی که یک آشپزخانه خیریه را در منطقه «سن جیووانی»(San Giovanni) رم، پایتخت ایتالیا، اداره می‌کند، می‌گوید: مطمئناً بخشی از این کمک به مسلمانان نیازمند ساکن رم اختصاص خواهد یافت.
 
پاپ فرانسیس در نامه‌ای اعلام کرد: این کمک با هدف حمایت از کسانی که معیشت خود را به دلیل همه‌گیری کرونا از دست داده‌اند، بدون توجه به دین آنها اختصاص داده شود. 
 
مارانو گفت: بسیاری از مسلمانان رم در این دوره دشوار شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند. ما در مورد افرادی صحبت می‌کنیم که نیاز به حمایت از خانواده‌های خود دارند و قادر به دریافت کمک‌های دولتی نیستند، زیرا شغل دائمی ندارند. با کمک پاپ سعی خواهیم کرد که به همه کمک کنیم. مسلمانان در ماه رمضان بدون اینکه از دین افراد سؤال کنند، به مسیحیان نیازمند در سراسر ایتالیا کمک کردند.
 
وی تصریح کرد: وی در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد بی‌خانمان‌هایی که به این آشپزخانه خیریه مراجعه می‌کنند بوده است. تقریباً همه مراجعان جدید قبل از تعطیلی مشاغل عمدتاً خدمتکار یا در آشپزخانه‌ها شاغل بودند و بیشتر آنها اصالتاً اهل مراکش، تونس، بنگلادش و پاکستان هستند.
 
مونسینور کلودیو چلی، رئیس سابق شورای ارتباطات واتیکان، گفت: همچنین، رستوران‌ها در جریان تعطیلی مشاغل بسته شده‌اند و هنگامی که دوباره بازگشایی شوند، افراد بیکارشده دوباره به سر کار برنمی‌گردند، زیرا کسب و کار ضعیف بوده است. ما مسلمانان بسیاری را می‌شناسیم که از کاریتاس و کلیساهای مختلف در رم درخواست کمک کرده‌اند و این مؤسسه خوشحال خواهد شد که به همه آنها کمک ‌کند.
انتهای پیام
captcha