احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌ها در کردستان دور از انتظار نیست
کد خبر: 3904174
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
معاون درمان وزیر بهداشت:

احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌ها در کردستان دور از انتظار نیست

معاون درمان وزیر بهداشت با اعلام اینکه طی روزهای آینده احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌ها در استان دور از انتظار نیست، گفت: هم اکنون استان‌های همجوار کردستان نیز درگیر این بیماری هستند و کل منطقه غرب به صورت یکنواخت با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

بە گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان؛ قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت امکانات و زیرساخت‌های درمانی کردستان، 21 خردادماه در جلسه استانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: این بیماری به دلیل سرایت پذیری بالا همه استان‌های کشور را درگیر کرده است ولی نکته حایز اهمیت نحوه‌ مدیریت برای تاب آوری سیستم درمانی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تجارب ارزشمندی در روش مواجه با این بیماری به دست آمده و امکانات و تجهیزات مناسبی نیز در کشور فراهم شده است، افزود: هنر امروز ما مدیریت این بحران به شکلی است که مردم کمتر آسیب ببینند.
جان‌بابایی با تقدیر از زحمات کادر پزشکی و درمانی استان کردستان برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: در بازدیدهایی که از مراکز درمانی صورت گرفت متوجه شدیم که علوم پزشکی بهترین کادر درمانی و پزشکی را به بیماری کرونا اختصاص داده است.
معاون درمان وزیر بهداشت با اعلام اینکه طی روزهای آینده احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌ها در استان دور از انتظار نیست، گفت: هم اکنون استان های همجوار کردستان نیز درگیر این بیماری هستند و کل منطقه غرب بصورت یکنواخت با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.
معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تداوم فعالیت های اقتصادی و کسب و کارها با رعایت موازین بهداشتی مانعی ندارد گفت: لازم است مدیران استان و فرمانداران بسته ماندن اماکن تفریحی و غیر ضروری که محل تجمع مردم است را کماکان در دستور کار داشته باشند.
وی اعلام کرد: گروه زنجیره انتقال بیماری کرونا زنان، کودکان و سالمندان هستند و تأکید می‌کنم که افراد و به ویژه سالمندان از بستری شدن نهراسند و در صورت ابتلا و داشتن علائم به بیمارستان مراجعه کنند.
جان‌بابایی در پایان یادآور شد: زدن ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا بسیار تأثیرگذار است و مدیران استانی تدابیری اتخاذ کنند که عموم مردم به ماسک مناسب و ارزان دسترسی داشته باشند.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در ادامه این نشست بر ضرورت تداوم فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی گسترده جهت مبارزه با بیماری کرونا از مجاری مختلف تأکید و اظهار کرد: اطلاع‌رسانی تنها به صداوسیما محدود نشده و از مدت‌ها پیش یک کارگروه رسانه‌ای با حضور همه صاجنظران و فعالان مطبوعاتی با مسئولیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل شده و لازم است این فعالیت‌ها از همه مجاری کماکان با وسعت بیشتری انجام شود.
وی ضمن تقدیر از حضور همه دستگاه ها برای کنترل بیماری کرونا در استان افزود: از همان آغاز شیوع بیماری همه نهادها و دستگاه‌ها پای کار بودند و کادر درمانی استان را با روش‌های مختلف یاری کردند.
مرادنیا عنوان کرد: کادر درمانی و بهداشتی استان فداکارانه برای کنترل بیماری تلاش می کنند و ما جزو استان هایی بودیم که در اوائل شیوع بیماری نسبت به دیگر استان ها شرایط قابل قبولی داشتیم، اما موج دوم بیماری که اکنون در برخی استان ها و از جمله کردستان شروع شده موجب نگرانی مردم شده است.
وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی موجود نمی توان بازار و کسب و کارها را تعطیل کرد افزود: ما در بستن تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی مشکلی نداریم و می توانیم محدودیت‌هایی را اعلام کنیم کما اینکه در سنندج و مریوان این اقدام انجام شده است.
استاندار کردستان عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی لازم است کنترل بیشتری بر پاساژها و رعایت الزامات بهداشتی داشته باشند تا مردم کمتر دچار آسیب شوند و اگر پاساژی این مسئله را رعایت نکند با آنها برخورد لازم صورت گیرد.
وی در پایان از معاون درمانی وزیر بهداشت خواست به دلیل کمبود امکانات توجه بیشتری به استان و تأمین امکانات مورد نیاز پزشکی و بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha