صدور حکم نهایی برای عامل حمله به مسجد اسلو
کد خبر: 3904307
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

صدور حکم نهایی برای عامل حمله به مسجد اسلو

دادگاه رسیدگی به جرم عامل حمله به مسجد شهر اسلو، پایتخت نروژ امروز ، 22 خرداد ماه، برگزار و حکم نهایی صادر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «رویترز»، دادگاه رسیدگی به جرم «فیلیپ منشاوس» ، جوان 22 ساله نروژی که سال گذشته پس از قتل خواهر ناتنی خود، به یک مسجد در شهر اسلو حمله و به سمت نمازگزاران تیراندازی کرده بود، امروز، پنجشنبه 22 خردادماه، برگزار شد.
 
در جلسه دادگاه امروز، «فیلیپ منشاوس» به اتهام قتل خواهر ناتنی خود و اقدام به قتل نمازگزاران مرکز اسلامی النور، به 21 سال زندان محکوم شد.
 
منشاوس در ماه آگوست سال گذشته خواهر ناتنی نوجوان خود را به بهانه اینکه از یک مادر چینی متولد شده و به دلیل آسیایی بودن، خطری برای خانواده محسوب می‌شود، به قتل رساند.
 
او پس از قتل خواهر ناتنی خود، به سمت مسجد و مرکز اسلامی النور در اسلو حرکت کرد و پس از وارد شدن به مسجد، به سمت نمازگزاران تیراندازی کرد. اما یک افسر بازنشسته 65 ساله پاکستانی توانست او را خلع سلاح کند.
 
قاضی دادگاه نروژ، در جلسه محاکمه وی تأکید کرد که منشاوس با هدف کشتار شمار زیادی از مسلمانان وارد مسجد شده است.

منشاوس در دادگاه امروز و در اثنای محاکمه، درباره نظریات خود علیه مهاجران و مسلمانان پیش از حمله به مسجد سخن گفت و از اقدام خود ابراز پشیمانی نکرد.
 
وی حتی کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند در سال گذشته و انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی را نیز تحسین کرد.
 
در نخستین جلسه محاکمه این جوان نروژی در آگوست سال گذشته، معترضان در خارج از دادگاه او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و وی با صورتی کبود وارد دادگاه شد.
انتهای پیام
captcha