محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه کارکنان دادگاه بین‌المللی جنایی
کد خبر: 3904433
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷

محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه کارکنان دادگاه بین‌المللی جنایی

شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی غیردولتی مالزی (MAPIM)) در بیانیه‌ای تحریم کارکنان دادگاه جنایی بین‌المللی از سوی آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ از مالزی، در بیانیه شورای مشورتی سازمان های اسلامی غیردولتی مالزی (MAPIM)) که درباره تحریم کارکنان دادگاه جنایی بین المللی از سوی آمریکا به امضای محمد عظمی عبدالحمید رئیس این شورا منتشر شده آمده است: ما تحریم‌های دولت ترامپ علیه کارکنان دادگاه بین‌المللی جنایی به خاطر انجام تحقیقات در مورد جرایم جنگی آمریکا در افغانستان را محکوم می‌کنیم. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریكا، آشكارا دورویی و معیارهای دوگانه خود را نشان داده است.

وی تحریم‌ها و محدودیت‌های اضافی ویزا را علیه کارکنان دادگاه جنایی بین‌المللی که در حال تحقیق در مورد احتمال ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند صادر کرده است.
 
ترامپ روز پنجشنبه حكمی اجرایی صادر كرد و اعلام کرد كه آمریكا كل املاک و دارایی‌های متعلق به کارکنان دادگاه جنایی درگیر در این تحقیقات در آمریکا را مسدود می‌كند.

مقامات دولت ترامپ این دادگاه را به نقض حاكمیت ملی آمریكا متهم کرده و معتقدند روسیه بر این دادگاه نفوذ دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ممانعت از انجام وظیفه دادگاه بین‌المللی، استاندارد دوگانه آمریکا و انکار عدالت برای قربانیان جنایات جنگی چه در افغانستان، چه در عراق و چه در فلسطین است.

جهان نمی‌تواند در برابر این مانع‌تراشی وحشیانه علیه عدالت بین‌المللی سكوت كند. ایالات متحده در سال 2001 برای سرنگونی رژیم حاکم طالبان به افغانستان حمله کرد. نیروهای آمریکایی از زمان ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ در باتلاق این کشور غرق شده‌اند.

کمیته بین المللی حقوق بشر در ماه مارس تصمیم به تحقیق در مورد جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در افغانستان گرفته است و این طبق اساسنامه ICC است.

این تحقیقات برای بررسی در مورد جنایات آمریکا در خاک افغانستان از اول ماه مه 2003 تا کنون انجام شده است. آمریکا بیش از یک تریلیون دلار برای جنگ در افغانستان هزینه کرده است.

از سال 2009 که سازمان ملل در افغانستان شروع به مستند‌سازی تلفات انسانی در افغانستان کرده، تا کنون 100 هزار نفر در این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

ما خواهان آن هستیم که آمریکا بخاطر رفتارهای خصمانه خود علیه این دادگاه مجازات شود.


انتهای پیام
captcha