روسیه: طرح الحاق کرانه باختری خشونت‌ها را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3905371
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶

روسیه: طرح الحاق کرانه باختری خشونت‌ها را افزایش می‌دهد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد این کشور و اتحادیه اروپا توافق دارند كه اشغال سرزمین‌های جدید فلسطینی منجر به تشدید خشونت در منطقه می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، سرگئی لاوروف در سخنان کوتاهی که در پایان گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  گفت: بار دیگر بر موضع مشترک خود با اتحادیه اروپا تأکید کردیم که اجرای طرح‌های اسرائیلی برای الحاق بخش‌های جدید از سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری، چشم‌انداز حل بحران را تهدید می‌کند و باعث اوج‌گیری خطرناک خشونت در منطقه می‌شود.
 
از سوی دیگر کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه، ۲۷ خرداد در بیانیه‌ای اعلام کردند که برنامه اسرائیل برای الحاق بخش‌های قابل‌توجهی از کرانه باختری غربی موجب نقض قوانین بین‌المللی مربوط به ممنوعیت تصرف سرزمین به زور خواهد شد و از سایر کشورها خواستند به طور جدی با این اقدام، مخالفت کنند.

 در این بیانیه که به امضای نزدیک به ۵۰ کارشناس مستقل رسیده است، از حمایت ایالات متحده از برنامه «غیرقانونی» بنیامین نتانیاهو برای گسترش سلطه و الحاق عملی سرزمینی که فلسطینیان به دنبال ایجاد یک کشور در آن هستند، ابراز نگرانی شده است.
انتهای پیام
captcha