به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است
کد خبر: 3904893
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
وزیر خارجه لوکزامبورگ اعلام کرد:

به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اتحادیه اروپا اجتناب‌ناپذیر است

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ اعلام کرد اگر رژیم صهیونیستی بخش‌های دیگری از کرانه باختری را ضمیمه سرزمین‌های اشغالی کند، به ‌رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی اتحادیه اروپا، یکی از گزینه‌های اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، ژان آسلبورن (Jean Asselborn)، وزیر خارجه لوکزامبورک در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، خواستار موضع سخت‌تر اتحادیه اروپا در برابر برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌های تازه‌ای از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی شد.

وی افزود اینکه اتحادیه اروپا درباره این موضوع، تنها نامه‌‌های سرزنش‌آمیز بنویسد، مایه سرافکندگی اتحادیه اروپاست و اعتبار آن را تضعیف می‌کند.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ خواستار آن شد که در صورتی که رژیم طرح الحاق کرانه باختری در تاریخ اول جولای (11 تیر) را عملی کند، اتحادیه اروپا در مقابل، اقدامات سختگیرانه‌ای همچون اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این رژیم یا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را انجام دهد.

وی ادامه داد: موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است دوباره به جریان بیفتد و من حتی آن را امری اجتناب‌ناپذیر می‌دانم. آسلبورن تأکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به رأی مثبت همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیاز ندارد.

تاکنون ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله سوئد، مجارستان و لهستان، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. وی ادامه داد: اگر دیگران نیز همراهی کنند، می‌توانیم اقداماتی بیش از تحریم‌های اقتصادی انجام دهیم.

آسلبورن تأکید کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، تفاوتی با اقدام روسیه در ضمیمه کردن شبه‌جزیره کریمه به خاک خود ندارد و این مسئله، اتحادیه اروپا را به اتخاذ موضعی سخت‌تر در قبال تل‌آویو ملزم می‌کند. آسلبورن گفت: من به هیچ وجه، تفاوتی مشاهده نمی‌کنم. الحاق، الحاق است و این مسئله، نقض فاحش قانون بین‌الملل است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ تأکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل نیز موضع روشنی اتخاذ و در قالب چند قطعنامه، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را غیرقانونی اعلام کرده است.

یادآور می‌شود، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد به طور رسمی دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه ‌کند.

بنابر قوانین بین‌المللی، کرانه باختری از جمله شرق بیت‌المقدس، سرزمین اشغالی تلقی می‌شود و شهرک‌سازی و الحاق آن، غیرقانونی است.
انتهای پیام
captcha