هشدار قاضی القضات فلسطین درباره هتک حرمت مسجدالاقصی
کد خبر: 3905436
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

هشدار قاضی القضات فلسطین درباره هتک حرمت مسجدالاقصی

محمود الهباش، قاضی القضات فلسطین نسبت به تداوم برنامه‎های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی و گروه‌های شهرک‌نشین یهودی در هتک حرمت مسجدالاقصی و حفاری‌های زیر این مکان مقدس هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری بحرین، الهباش، قاضی القضات فلسطین روز گذشته، 27 خرداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات حفاری اسرائیلی‌ها برای بازکردن راه زیرزمینی از باب المغاربه و دیوار البراق به سمت حرم مقدس مسجدالاقصی، از میان کانال‌های آب زیرزمینی می‌گذرد و این مسئله به شدت تأسیسات اصلی این مکان را تهدید می‌کند.

وی افزود: عملیات حفاری زیر مسجدالاقصی که از طریق ویران کردن و آوار شدن کاخ‌های کهن اموی در حال انجام است، تاریخ و فرهنگ شهر بیت‌المقدس شریف را با خطر جدی مواجه کرده است.

قاضی القضات فلسطین در ادامه از سازمان اسلامی تربیت، فرهنگ و علوم(یونسکو) خواست در دفاع از میراث و تمدن اصیل اسلامی طبق توافق‌نامه‌هایی که انجام داده، نقشی پویا ایفا و با درنظر داشتن شهر قدس شریف و حرم مقدس آن به‌عنوان میراثی اسلامی که غیرمسلمانان در آن سهمی ندارند؛ تدابیر و تصمیمات راهگشا اتخاذ کند.

الهباش در پایان محافل بین‌المللی را به تحرک فوری برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل که نابودی بناهای مسجدالاقصی را سرعت بخشیده است، فراخواند.

انتهای پیام
captcha