تور مجازی آشنایی با مساجد در انگلیس + فیلم
کد خبر: 3905525
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

تور مجازی آشنایی با مساجد در انگلیس + فیلم

طرح سالانه بازدید غیرمسلمانان از مساجد انگلیس، امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای مسلمانان انگلیس، در پنج سال گذشته مسلمانان بریتانیا رویداد سالانه‌ای با عنوان «از مسجد من دیدن کنید» را در سراسر این کشور برگزار کرده‌اند که از اقدامات مهم برای زدودن تصورات نادرست جامعه این کشور از مسلمانان به شمار می‌آید.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طرح بازدید از مساجد به صورت تورهای مجازی برگزار خواهد شد.

هارون خان، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امسال به جای اینکه مردم از مساجد محل خود به صورت حضوری بازدید کنند، این مساجد هستند که از طریق مجموعه‌های محلی، بانک‌های غذایی، پخت غذای گرم برای نیازمندان و اهدای ملزومات پزشکی به کادر درمانی بیمارستان‌ها به سراغ جامعه رفته‌اند.

وی تصریح کرد: نقشی که جوامع دینی در حمایت از افراد آسیب‌پذیر جامعه در سه ماه گذشته، در دوره شیوع کرونا داشته‌اند بسیار چشمگیر بوده است. درحالی که تأثیر کامل تعطیلی‌ها کم کم احساس می‌شود، مساجد و جوامع اسلامی آماده می‌شوند تا نقش خود را در دوره پس از قرنطینه نیز ایفا کنند.

 برنامه تور مجازی امسال با همکاری یک سازمان با نام «The Great Get Together» انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای یک تور مجازی 60 تا 90 دقیقه‌ای در یکی از مساجد انگلیس با مراجعه به آدرس  https://www.visitmymosque.org/book-virtual-tour/ ثبت نام کنند.
 
این تورهای مجازی از فردا جمعه 30 خرداد تا یکشنبه اول تیرماه ادامه خواهد داشت.
 
سال گذشته بیش از ۲۵۰ مسجد در مراسم درهای باز زیر نظر شورای مسلمانان بریتانیا، شرکت کردند. این ابتکار ملی اولین بار در فوریه ۲۰۱۵ با مشارکت ۲۰ مسجد آغاز شد.

در سال‌های اخیر نمایندگان مجلس و سایر سیاستمداران ارشد از جمله نخست‌وزیر، رهبر حزب محافظه‌کار و شهردار لندن نیز در این رویدادها حضور داشته‌اند.
انتهای پیام
captcha