واکنش شورای فتوای فلسطین به تخریب قبرستان اسلامی «الاسعاف»
کد خبر: 3905577
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

واکنش شورای فتوای فلسطین به تخریب قبرستان اسلامی «الاسعاف»

شورای عالی فتوای فلسطین اقدام نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در تخریب قبرستان اسلامی «الاسعاف» در شهر «یافا» واقع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مستقل فلسطین(صفا)، صد و هشتاد و چهارمین نشست شورای عالی فتوای فلسطین دیروز، 29 خردادماه، به ریاست شیخ محمد حسین، مفتی اعظم فلسطین برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست ابتدا نسبت به طرح صهیونیست‌ها برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به خاک سرزمین‌های اشغالی فلسطین به شدت هشدار دادند و از همه کشورهای جهان خواستند که مخالفت خود را با این تجاوز اعلام کنند.

شورای عالی فتوای فلسطین این گام را یک تجاوز آشکار علیه مردم فلسطین، سرزمین و مقدسات آن‌ها دانست و نسبت به تبعات خطرناک و پیامدهای منفی این اقدام بر امنیت منطقه هشدار داد.

اعضای شورای عالی فتوای فلسطین تأکید کردند که مقامات اشغالگر صهیونیستی اقدامات تدریجی را برای تصرف سرزمین‌های فلسطین به کار می‌گیرند که منعکس‌کننده جاه‌طلبی و اهداف بدخواهانه آن‌ها است و هدف از این کار جلوگیری از ایجاد کشور مستقل فلسطین در آینده است.

شورای عالی فتوای فلسطین همچنین، اقدام اشغالگران اسرائیلی در تخریب گورستان اسلامی «الاسعاف» در شهر یافا واقع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تصمیم این رژیم برای انتقال استخوان مردگان به مکانی دیگر را محکوم و اعلام کرد که این اقدام با هدف ایجاد پروژه مسکونی برای صهیونیست‌ها بر سرزمین این گورستان صورت می‌گیرد. 
 
طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله مهم‌ترین محورهای کارزار انتخاباتی بنیامین نتانیاهو برای تصدی دوباره سمت نخست وزیری بود.

او قول داده بود كه بیش از ۱۳۰ شهرک در کرانه باختری و دره رود اردن که اسرائیل از سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرده را به اراضی فلسطین اشغالی الحاق کند. شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار صهیونیست‌نشین را در خود جای داده‌اند.

به رغم انتقاد شدید بسیاری از رهبران جهان از طرح الحاق مد نظر نتانیاهو، دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا و مهم‌ترین متحد رژیم صهیونیستی در غرب از آن حمایت می‌کند.

به جز اتحادیه اروپا، بریتانیا نیز مخالف طرح جدید الحاق شهرک‌های کرانه باختری است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه در مجلس عوام این کشور صراحتا گفت که این طرح به معنی «نقض قوانین بین‌المللی» است. 

اردن و مصر، یعنی تنها کشورهای عربی که روابط رسمی با اسرائیل دارند نیز مخالفت خود با طرح الحاق را اعلام کرده‌اند. ملک عبدالله، پادشاه اردن هشدار داده که این امر به طور جدی ثبات منطقه را تضعیف خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha