مخالفت دادگاه صهیونیستی با توقف تخریب یک مقبره اسلامی در یافا
کد خبر: 3909447
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

مخالفت دادگاه صهیونیستی با توقف تخریب یک مقبره اسلامی در یافا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، دادگاه این رژیم با درخواست شورای اسلامی یافا برای توقف تخریب یک مقبره اسلامی مخالفت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آیمم سی نیوز، دادگاه مرکزی تل‌آویو درخواست شورای اسلامی یافا مبنی بر عدم تخریب قبرستان اسلامی الاسعاف را رد کرد. 
 
تخریب این مقبره برای کلیدزدن یک پروژه مسکونی با هدف برپایی طرح اسکان بی‌خانمان‌های یهودی، انجام می‌شود.

این تصمیم دادگاه به شهرداری یافا اجازه از سرگیری فعالیت تخریب این قبرستان را می‌دهد. در ماه گذشته میلادی در طول چند روز، فلسطینیان در داخل شهر یافا علیه آن اعتراضاتی برپا کردند و این اعتراضات به درگیری‌های شبانه با پلیس رژیم صهیونیستی منجر شد.

اسرائیلی‌ها قصد دارند در محل این مقبره، یک پروژه مسکونی را کلید بزنند و این طرح از جمله تلاش‌های آنها برای تخریب نمادهای عربی این شهر فلسطینی است.

قدمت این مقبره تاریخی به دوره عثمانی‌ برمی‌گردد و اشغالگران اسرائیلی قصد دارند آن را به مرکز سرپرستی ویژه یهودی‌های آواره تبدیل کنند.

دادگاه اسرائیل در هفدهم ژوئن (28 خرداد) حکمی برای توقف اقدامات مربوط به ساخت و ساز این مقبره به صورت موقت تا زمان اخذ مجوز جدید برای ساخت‌وساز از سوی شهرداری صادر کرد.
 
پیش از این، شورای عالی فتوای فلسطین، اقدام اشغالگران اسرائیلی در تخریب گورستان اسلامی الاسعاف و تصمیم این رژیم برای انتقال استخوان متوفیان به مکانی دیگر را محکوم کرد.
انتهای پیام
captcha