انجام پژوهش‌های قرآنی در دستور کار شورای گسترش فرهنگ قرآنی زنجان
کد خبر: 3905592
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

انجام پژوهش‌های قرآنی در دستور کار شورای گسترش فرهنگ قرآنی زنجان

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تشکیل جلسات شورای گسترش فرهنگ قرآنی گفت: پژوهش‌های قرآنی و تهیه بانک اطلاعاتی در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم قاسمیابراهیم قاسمی، رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طبق ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت اجرای گسترش امور قرآنی به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار شده است که ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی از مهمترین مسئولیت‌های آن است.

وی هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها، شفاف‌سازی برنامه‌ها، اتخاذ تدابیر لازم برای توانمندسازی و جلب مشارکت بخش مردمی و تقویت نقش حمایتی دولت در راستای توسعه فرهنگ قرآنی از دیگر محورهای شورای گسترش فرهنگ قرآنی برشمرد.

این مسئول ادامه داد: بررسی و تصویب طرح‌های قرآنی، شناسایی توانمندی فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها، فرهنگسازی قرآن در استان، حمایت موثر از تولیدات قرآنی، آموزش و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و رصد و پایش فعالیت‌های قرآنی از دیگر وظایف این شورا است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: اتخاذ شیوه‌های تشویقی، نظارت و پیگیری مصوبات و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای گسترش فرهنگ وقف در امور قرآنی نیز در این شورا مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی طرح در راستای وظایف شورای گسترش فرهنگ قرآنی تهیه و به مرکز ارسال شده است، بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی، پژوهش‌های قرآنی و تولید برنامه از جمله طرح‌های پیشنهادی است که در صورت تصویب اجرایی می‌شود.

قاسمی به موضوع وجود متولیان مختلف در حوزه فعالیت موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: باید یک اتحادیه‌ای تشکیل شود که فعالیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف را هماهنگ کند، البته این به معنی تعطیل شدن فعالیت برخی دستگاه‌ها نیست بلکه باید یک نظم و انسجام در این حوزه ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha