راه‌اندازی پویش «دعوت به حفظ قرآن»
کد خبر: 3905705
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

راه‌اندازی پویش «دعوت به حفظ قرآن»

با توجه به برگزاری طرح‌های ملی حفظ قرآن به صورت حضوری و غیرحضوری از سوی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به پیشنهاد جمعی از حافظان قرآن این مؤسسه، پویش «دعوت به حفظ قرآن» راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، چنانچه در مقام مقایسه با سایر کشورهای اسلامی برآییم، متأسفانه وضعیت کنونی جامعه از نظر تعداد حفاظ قرآن در جایگاه چندان مطلوبی نیست و علی‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در سال 1390 متأسفانه تاکنون شاهد حرکت چشمگیری از سوی مسئولان در خصوص تحقق این مطالبه کلیدی نبوده‌ایم.

مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از مؤسسات فعال و موفق در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم همواره با راه‌اندازی طرح‌های مختلف حفظ قرآن (اعم از تخصصی، نیمه تخصصی و عمومی) در حد وسع و توان خود در جهت تحقق این امر تلاش کرده است.

در همین راستا این مؤسسه اخیراً به همت جمعی از حافظان قرآن اقدام به راه‏‌اندازی پویش ملی مجازی «دعوت به حفظ قرآن کریم» کرده است. هدف از راه‌اندازی این پویش تشویق عموم مردم و ارائه روش‌های دستیابی به این مهم از طریق معرفی طرح‌های مؤسسه بیت‌الاحزان در فضای مجازی است.

مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان هم اکنون در حال برگزاری چهار طرح مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله، طرح ملی رحله، طرح ملی آیات زندگی و طرح ملی حفظ تلفنی قرآن در سطح کشور است.

در این پویش از عموم مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان، دعوت می‌شود که به جمع حاضر در صفحه اینستاگرام مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی Instagram.com/beytolahzan.ir بپیوندند.

انتهای پیام
captcha