مشکلات اقتصادی جامعه از طریق علمی حل شود
کد خبر: 3905876
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

مشکلات اقتصادی جامعه از طریق علمی حل شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مشکلات اقتصادی جامعه باید از طریق علمی حل شود و اساتید اقتصاد ما راهکار ارائه دهند تا دست‌اندرکاران اقتصاد کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

مشکلات اقتصادی جامعه باید از طریق علمی حل شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 31 خردادماه در دیدار جمعی از اساتید بسیجی استان با وی با اشاره به برخی انتظارات از اساتید دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌ها، اساتید و بسیجیان باید امروزه، دانشگاه را با مسائل سیاسی و دیگر مسایل کشور آشنا کنند، نمی‌شود که دانشگاه‌ها با مسائل کشور درگیر نباشند.

وی افزود: اصلاح شیوه‌های مدیریت اقتصاد باید از دانشگاه انجام شود، همه شما می‌دانید که اقتصاد کشور ما بیمار است و اصلاح این شیوه مربوط به اساتید و دانشگاه‌هاست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر ضرورت حل مشکلات صنعت از طریق آشنایی نزدیک با مشکلات آن بخش، گفت: اساتید ویژه دانشگاه‌ها که در این حوزه تبحر، علم و فکر دارند، باید به این حوزه ورود پیدا کنند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مشکلات اقتصادی جامعه ما باید از طریق علمی حل شود و اساتید اقتصاد ما راهکار ارائه دهند تا دست‌اندرکاران اقتصاد کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پیدا کردن عیب‌های چرخه ایده تولید، بازاریابی و برطرف کردن مشکل آنان از طریق دانشگاه امکان‌پذیر است، گفت: امروز موفقیت‌های ما در حوزه‌های مختلف دفاعی به برکت همراهی با دانشگاه‌ها‌ست، حتی صنعت نیز باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی تأکید کرد: باید از ابداع‌ها و اختراعات جوانان و اساتید در حوزه‌های مختلف استفاده شود. دانشگاه‌ها، اساتید و بسیجیان دانشگاه‌ها باید دستاوردهای علمی خودشان را به بخش‌های تولید منتقل کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ با اشاره به توانمندی‌های سپاه و همراهی دانشگاهیان در این زمینه اظهار کرد: آیا ساخت موشک‌هایی که در سپاه ساخته شده است، بدون همراهی دانشگاهیان امکان‌پذیر بود؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی‌ با تأکید بر ضرورت تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی، تربیت قوه عاقله و تربیت معنوی دانشجویان، گفت: وظیفه طلاب و کسانی که وظیفه تبلیغ دین در دانشگاه‌ها را دارند، نهاد رهبری و تشکل‌های دینی در این زمینه سنگین است.

وی متذکر شد: باید با تبلیغ عملی در رابطه با تبلیغ معنوی دانشجویان بسیار تلاش کنیم. جوان‌های باشرف و اهل اقدام، دارای اعتماد به نفس و جوان‌های بسیار خوبی در دانشگاه‌ها داریم که بلد نیستیم از توانمندی‌های آنان به‌خوبی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: دانشجویان بسیار احساس مسئولیت می‌کنند، باید به جوانان بها دهیم، غرور جوانی آن‌ها را نشکنیم و به حرف آن‌ها گوش دهیم.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: باید در محیط دانشگاه‌ها جوانانی را تربیت کنیم که بتوانند در مقابل ظلم بایستند و با برادران دینی و خودشان با گذشت و مهربانی رفتار کنند، جوانان باهویتی که هیچ وقت در برابر صداهای بلند مغلوب نشوند.

وی گفت: تقسیم کار ملی بین دانشگاه‌ها برای پیشرفت در مسئله ارزیابی و آمایش آموزش عالی، برگزاری جلسات بحث آزاد برای عملیاتی کردن و تحقق بخشیدن نقشه‌های جامع علمی کشور از دیگر زمینه‌هایی هستند که اساتید می‌توانند نقش مؤثری را در آن ایفا کنند، در این میان هم اساتید دانشگاه‌ها و هم معاونان مسئول و اعضای پژوهش دانشگاه‌ها مؤثر هستند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تأکید کرد: استفاده از مقاله‌ها جهت حل اساسی مشکلات کشور و مبنتی نکردن ارتقای اساتید بر اساس تولید صرف مقاله نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه تبریز گفت: یکی از برکات مفید و مؤثر انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و مدیریت معظم‌له، تشکیل و سازماندهی بسیج است، نهادی با نام مناسب و پرمحتوا که با در نظر گرفتن ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور شاخه‌ها و زیرمجموعه خود را به مرور تنومند کرده است.

وی گفت: بسیج هم‌اکنون در تمامی نهادهای کشور به‌عنوان حامی و مشاوره ذی‌قیمت جامع‌نگر در حال خدمت‌رسانی به تمام اقشار جامعه از جمله دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام
captcha