کتاب «40 قاضی 40 خاطره» در یزد چاپ می‌شود
کد خبر: 3905889
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

کتاب «40 قاضی 40 خاطره» در یزد چاپ می‌شود

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد از جمع‌آوری خاطرات قضات شاغل پیکسوت و بازنشسته به منظور تدوین و چاپ کتاب 40 قاضی 40 خاطره در این استان خبر داد.

کتاب «40 قاضی 40 خاطره» در یزد چاپ می‌شودمحمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد که بیش از 24 سال در کار قضایی سابقه دارد، به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ترویج برنامه‌های قرآنی، معارف دین و اهل بیت(ع) و حفظ و ارتقاء روحیه ایثار اظهار کرد: با توجه به ضرورت برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی ویژه کارکنان و خانواده محترم ایشان، این معاونت برنامه‌های بسیار مفید و مؤثری را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های جلسات آموزش و انس با قرآن، اردوهای خانوادگی همراه با برنامه‌های متنوع، انعقاد تفاهم نامه‌ با نهادها و باشگاه‌های ورزشی برای حضور قضات و کارکنان به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه، آموزش، حمایت و فعال‌سازی هسته‌های جهادی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی با قدرت بیشتر، پیگیری اقامه نماز جماعت اول وقت در کلیه مجتمع‌های قضایی استان، اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» و حضور قضات در مساجد پرجمعیت و تبیین مسائل حقوقی و پاسخگویی به سؤالات و ابهامات قضایی نمازگزاران و برگزاری نشست‌ها و جلسات آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی و مهارت‌های تربیت کودک و اقتصاد خانواده از جمله برنامه‌های این معاونت است.

تجلیل از رهبران فرهنگی برتر حوزه‌های قضایی

عرشیان ایجاد میزخدمت و پاسخگویی با حضور رئیس کل و دادستان و معاونان در مناسبت‌های مختلف در محل مصلی نمازجمعه، بازدید و تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدای دستگاه قضایی در مراسم‌های مختلف، برگزاری سلسله نشست‌های اخلاق موعظه ای برای کارکنان اداری و قضات با حضور اساتید مطرح اخلاق حوزه علمیه قم به صورت ماهانه، ارزیابی عملکرد حوزه های قضایی در زمینه فرهنگی و تجلیل از رؤسای دادگستری و رهبران فرهنگی برتر حوزه‌های قضایی شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و مروست، عقد تفاهم نامه با مرکز مشاوره امام حسین (ع) و بهره‌مندی همکاران و خانواده ایشان از خدمات مختلف مشاوره‌ای و روانشناسی آن مرکز به صورت نیم‌بها و . . . را از دیگر اقدامات برشمرد.

فرمانده پایگاه بسیج شهیدین دادگستری یزد با اشاره به طرح‌های خلاقانه و ایده‌های جدید در راستای خدمت بهتر به آحاد جامعه و بهبود کیفیت و ارتقاء کمیت خدمات قضایی گفت: حضور معاونان و قضات در مساجد متقاضی و پرجمعیت و در محل مصلی نمازجمعه با برگزاری برنامه‌های آموزشی و مشاوره ای و تبیین مسائل حقوقی و پاسخ به سؤالات و ابهامات حقوقی و قضایی نمازگزاران در راستای ارتقاء و افزایش آگاهی های حقوقی و اطلاعات قضایی مردم اقدام شده و موجب جلب اعتماد و رضایت‌مندی بسیار خوب اقشار مختلف جامعه شده است.

وی ادامه داد: برگزاری همایش سلامت اداری با مشارکت بازرسی کل استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری، همایش برای قریب به 300 نفر از مدیران و مسئولان نهادها و ادارات استان با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت اداری در آذرماه با حضور رئیس کل دادگستری، استاندار و مدیرکل بازرسی استان و همچنین اساتید برجسته بازرسی کل کشور در محل سالن شهید عباسپور برگزار شد که با استقبال بسیار گرم مدیران استان مواجه و متقاضی برگزاری مستمر آن بودند.

عرشیان افزود: برگزاری جشن به مناسبت روز مباهله و تکریم خانواده و بازنشستگان در محل باغ دولت آباد و همچنین بازدید و سرکشی به بازنشستگان ارجمند به صورت مستمر، پویش اخلاق در نشست‌های هم‌اندیشی قضایی با هماهنگی قبلی با قضات محترم روحانی و بیان مباحث اخلاقی و پخش کلیپ‌های کوتاه درس اخلاق مقام معظم رهبری، جمع‌آوری خاطرات قضات شاغل پیکسوت و بازنشسته جهت تدوین و چاپ کتاب 40 قاضی 40 خاطره نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تکریم ارباب رجوع و اجرای دستورالعمل حفظ ارزش‌های انسانی ریاست معزز قوه قضائیه بیان کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع دادگستری استان یزد سعی وافری در جهت تحقق و اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی معمول داشته ایم.

بررسی راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور نخبگان

وی ابلاغ دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی به کلیه معاونان رئیس کل و حوزه‌های قضایی استان در راستای اجرای آن و ارسال گزارش به صورت سه ماه یکبار، پیگیری مجدد و جمع‌آوری گزارش‌ها به صورت فصلی، بر اساس تکالیف مقرر در ماده 32 دستورالعمل مذکور، و ارسال به معاونت برنامه‌ریزی جهت جمع‌بندی، تهیه گزارش و ارسال به مرکز و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی تکریم ارباب رجوع و اخلاق حرفه‌ای ویژه همکاران اداری و همکاران قضایی به صورت حضوری و از طریق ویدئو کنفراس برای سایر حوزه‌های قضایی دور از مرکز استان از جمله این اقدامات اعلام کرد.

عرشیان در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص این که رویکرد جدید قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی ریاست جدید قوه قضائیه را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: با انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه تحول بسیار خوب و قابل تحسین در دستگاه قضایی شکل گرفت، بویژه در باب مبارزه با فساد و رفع زمینه‌های فساد و نیز حمایت قضایی از رونق و جهش تولید، اعطاء مرخصی گسترده به محکومان واجد شرائط، جلب اعتماد عمومی و ایجاد امید در بین مردم، مدیریت جهادی به گونه‌ای که مسئولان قضایی با الگوپذیری از ریاست محترم قوه قضاییه با تمام توان و مدیریت جهادی به حل و فصل مسائل مهم و با سعه صدر و دغدغه‌مندی بسیار پاسخگوی مردم هستند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در پایان گفت: دستگاه قضایی به عنوان یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی نیاز به یک تحول کمی و کیفی ویژه دارد تا با توجه به نیازهای ضروری جامعه به درخواست‌های مردم رسیدگی جامع و کامل گردد. امروزه این حجم گسترده ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و وجود آسیب‌های اجتماعی می‌طلبد تا با حضور نخبگان علمی، فرهنگی و جامعه‌شناس راهکارهای کاهش آسیب‌ها و ورودی پرونده به دستگاه قضایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha