تأکید آیت‌الله قبلان بر گفت‌وگوی ملی
کد خبر: 3906223
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

تأکید آیت‌الله قبلان بر گفت‌وگوی ملی

آیت‌الله «عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، در بیانیه‌ای در مورد وخامت شرایط زندگی، بحران اقتصادی و سقوط ارزش پول ملی این کشور هشدار داد و بر ضرورت گفت‌وگوی ملی به ‌دور از تعصب و فرقه‌گرایی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری المنار، شیخ عبدالامیر قبلان با اشاره به اینکه اوضاع معیشتی و اقتصادی و نیز سقوط ارزش پول ملی باعث نگرانی و تهدیدکننده نظم عمومی جامعه است، گفت: مقامات لبنان باید شرایط کشور و منطقه را دریابند زيرا آنها خود مسئول عواقب این بحران‌ها هستند و بايستى برای دستیابی به راه‌حل‌های ملی، جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای را با هدف ایجاد گفت‌وگوی ملی در «کاخ بعبدا» برگزار کنند.  

وی بیان کرد: لبنان در مرحله سختی به‌ سر می‌برد و مقامات کشور باید خشم و اختلافات سیاسی و منافع شخصی را کنار بگذارند و مسئولیت ملی خود را ادا کنند و به گفتمان ملی به دور از تعصب و فرقه‌گرایی پایبند باشند.

آیت‌الله قبلان افزود:‌ مسئولان باید منافع کشور و مردم لبنان را بالاتر از تمام ملاحظات سیاسی مد نظر قرار دهند. همه افراد موظف هستند که از طریق گفت‌‌وگو و مشورت و به ‌منظور همبستگی ملی برای نجات لبنان و آماده‌سازی و ایجاد شبکه امنیتی سیاسی و اقتصادی ،که از لبنان محافظت کند، بکوشند و برای تحقق امنیت و ثبات اجتماعی لبنان از فتنه‌گری دشمنان جلوگیری کنند و جدیت به خرج دهند.

انتهای پیام
captcha