بازتاب انتخاب اعضای حقیقی ستاد عالی مسابقات قرآن در صفحات معارفی
کد خبر: 3906295
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷

بازتاب انتخاب اعضای حقیقی ستاد عالی مسابقات قرآن در صفحات معارفی

برخی صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوم تیرماه از انتخاب اعضای حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور خبر داده‌اند.

ارسالی ////// بازتاب انتخاب اعضای حقیقی ستاد عالی مسابقات قرآن در صفخات معارفیبه گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوم تیرماه با انتشار خبرهایی به انعکاس رویدادهای معارفی پرداختند. خبرگزاری فارس از نشست خبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گزارشی مخابره کرده و تسنیم نیز در قالب یک خبر، نسبت به برگزاری چهل و هفتمین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور واکنش نشان داده است.

ایسنا نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد را منتشر کرده و ایبنا نیز از انتشار کتاب «تاریخ جده» خبر داده است. خبرگزاری میزان نیز برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دهه کرامت را اعلام کرده است.

خبرگزاری‌های مهر و باشگاه خبرنگاران جوان نیز هر کدام با انتشار یک خبر، صفحه معارفی خود را به‌روزرسانی کرده‌اند. همچنین خبرگزاری ایرنا نیز هیچ خبری بر روی صفحه قرآن و معارف قرار نداده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها شده است.

تسنیم

خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه از برگزاری چهارمین جشنواره مردمی کرامت خبر داده است. این جشنواره به همت آستان مقدس حضرت معصومه کریمه اهل‌بیت(ع) با همکاری و مشارکت دستگاه‌های دیگر در سه بخش، جشن تکریم دختران، مسابقه بزرگ حدیث کرامت و آذین‌بندی برگزار می‌شود.

تسنیم همچنین با آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری»، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و عضو هیئت ‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت‌وگویی انجام داده و با تیتر «رزمایش کمک مؤمنانه را بار دیگر در دهۀ کرامت به تصویر بکشیم» منتشر شده است. وی در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به شرایط کرونایی کشور و محدویت‌های اعمال شده، گفته است: «ویروس منحوس کرونا مدت‌هاست گریبان همه را گرفته است و با وجود گذشت چندین ماه از ایجاد آن، همچنان در کشور وجود دارد و جان‌ بسیاری را گرفته است. امروز که در آستانه آغاز ایام دهه کرامت قرار داریم، باید روحیه همدردی را بار دیگر رونق بخشیم و به آن نه به عنوان یک رفتار زودگذر، بلکه یک فریضه دینی نگاه کنیم».

در یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری، از انتخاب اعضای حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن خبر داده شده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده، رحیم خاکی، رئیس فرهنگسرای قرآن، محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن و علی‌اکبر توپچی، رئیس پیشین فرهنگسرای قرآن و معصومه آگاهی، فعال قرآنی با بیشترین آراء به عنوان اعضای حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن معرفی شده‌اند.

«شرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب»، «آغاز خلقت انسان در کلام علامه طباطبایی/ آیا حضرت حوا(س) از دنده چپ حضرت آدم(ع) آفریده شد؟»، «عکس‌العمل‌‌ها به اهانت‌های عبدالکریم سروش/ علامه جعفری محلش نگذاشت و شیخ حسین انصاریان پاسخ علمی داد»، «عوامل و موانع برکت در زندگی» و «بر بال فرشتگان آداب طلبگی و علم‌آموزی منتشر شد» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز دوم تیرماه است.

فارس

خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی در یکی از مطالب معارفی خود اقدام به بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۳۹۸ قرآن شامل آیات ۱۵ تا ۲۳ سوره مبارکه عنکبوت باصدای مرحوم «خلیل الحصری» کرده و در مطلب دیگری از برگزاری جلسه قرآن «سعید پرویزی» و «علی محرابی» در حسینیه فاطمه الزهرا‌(س) خبر داده است.

این خبرگزاری از نشست خبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گزارشی مخابره کرده است. رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست خبری با تشریح برنامه‌های مساجد در ایام بزرگداشت دهه کرامت، گفته است: «کارکردهای اجتماعی یکی از جنبه‌های فعالیتی مساجد است که با شیوع ویروس کرونا و اجرای رزمایش همدلی مجدداً احیا شد».
«آغاز جشن‌های دهه کرامت از امشب با نوای نقاره‌های حرم رضوی و حضرت معصومه(ع)» و «توصیه‌های یک استاد اخلاق برای «اربعین کلیمیه»/ فرصتی برای دفع بلای کرونا» دو عنوان خبری دیگر خبرگزاری فارس در روز دوم تیرماه و تا زمان تهیه این گزارش است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در یکی از خبرهای منتشر شده در صفحه دین و اندیشه گزارشی تصویری از ورود 192 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس منتشر کرده است و در ادامه گزارشی از «صغری درزی رامندی» مُبلغ ۴۳ ساله‌ای که بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در روستاهای قزوین صرف تبلیغ دین کرده، منتشر کرده است.

ایسنا همچنین نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دبیرکل سازمان ملل متحد را منتشر کرده است. در این نامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین «رضا رمضانی» از صدور بیانیه مسئولانه دبیرکل سازمان ملل متحد و هشدار وی نسبت به بروز سونامی نفرت در جهان در پی شیوع ویروس کرونا قدردانی کرده است.

«تشکیل موسسه مدارس وقفی به منظور ساماندهی رقبات آموزشی»، «سیره کریمانه اهل‌بیت(ع) را در مواجهه با اقشار مختلف در جامعه ترویج کنیم» و «دهه کرامت فرصتی برای دستگیری از قشر ضعیف جامعه است» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین از برگزاری مسابقه «کتاب کرامت» خبر داده است. این خبر را مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، اعلام کرده و با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت در گرامیداشت دهه کرامت، گفته است: «با توجه به شرایط موجود فعالیت‌های متعددی را در فضای مجازی در نظر گرفتیم که از جمله آنها می‌توان به پویش «فدای دخترم» به مناسبت روز دختر اشاره داشت».

این خبرگزاری همچنین از انتشار کتاب «تاریخ جده» نوشته «اولریک فرایتاگ»، تاریخ‌نگار آلمانی و مدیر مرکز مدرن لایبنیتس خبر داده است. نویسنده در این اثر به تحولات تاریخی این شهر در قرون نوزدهم و بیستم پرداخته است. او برای نوشتن این کتاب، ۱۵ سال در زمینه تحولات تاریخی و اجتماعی شهر جده، مطالعه کرده است.

خبر دیگر خبرگزاری کتاب ایران به برگزاری جشنواره «ماه هشتم» اشاره کرده است. در این خبر، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک از برگزاری دوازدهمین جشنواره «ماه هشتم» در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در دهه کرامت 1399 خورشیدی خبر داده است.

همچنین در خبر دیگری از این خبرگزاری که «حسین سعیدی»، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی آن را اعلام کرده، از انتشار چندین عنوان کتاب همزمان با دهه کرامت خبر داده شده است. از جمله این آثار می‌توان به جلد دوم رمان «آبی‌ها» از «سعید تشکری»، «چهل جلوه حضور» اثر «روح‌الله شفیعیان»، «زیست‌نامه مادر امام رضا(ع)» نوشته «ناهید طیبی»، «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر «مریم زرنشان»، «سلام امام رضا جان» از «مسلم ناصری»، 5 عنوان کتاب است که همزمان با دهه کرامت منتشر خواهند شد.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(ع) پیرامون برنامه‌های دهه کرامت در این آستان انجام داده است. «ضبط سخنرانی به ۸ زبان عربی، انگلیسی، اردو، آذری، تایی و … ، تولید کلیپ‌های ۳ دقیقه‌ای با موضوع تکریم دختر، تولید و رونمایی از آثار رسانه‌ای با موضوع حضرت فاطمه معصومه(س)، از جمله برنامه‌های تولیده شده ویژه این دهه اعلام شده است.

اعلام برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت دهه کرامت یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز دوم تیرماه است.

مهر

خبرگزاری مهر تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی را به خبر انتشار نود و چهارمین شماره فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش‌های قرآنی» مربوط به بهار ۱۳۹۹، به همت اداره نشریات شعبه خراسان رضوی و پژوهشکدۀ اسلام تمدنی اختصاص داده است و تا زمان تهیه این گزارش خبر دیگری بر روی خروجی قرار نداده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز تا این لحظه با انتشار حدیثی از امام صادق(ع) درباره گرایش جوانان به خوبی‌ها به روز‌رسانی شده است.

انتهای پیام
captcha