اهداف مرحله سوم عملیات «قهرمانان عراق»
کد خبر: 3906339
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶

اهداف مرحله سوم عملیات «قهرمانان عراق»

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای از شروع مرحله سوم عملیات نظامی برای تعقیب عناصر داعش با هدف پاکسازی مناطق وسیعی از استان‌های صلاح‌الدین، کرکوک و دیالی خبر داد و اعلام کرد که این عملیات به منظور پاکسازی مساحت 4853 کیلومتری از لوث وجود تروریسم آغاز شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سومین مرحله حملات نظامی برای تعقیب داعش با عنوان «قهرمانان عراق» امروز، دوشنبه با هدف پاکسازی و تفتیش مناطق گسترده‌ای از سه استان صلاح‌الدین، کرکوک و دیالی آغاز شد.

در این بیانیه آمده که این عملیات با هدف پاکسازی مساحت 4853 کلیومتر مربع از لوث وجود تروریسم و تقویت امنیت در این مناطق وارد مرحله اجرا شده است.

در این بیانیه آمده است: به منظور تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش که از جنگل و اطراف رودخانه‌های نزدیک روستاها، مکانی برای استقرار خود استفاده می‎کنند، مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق در مناطق غرب شهرستان توزخورماتو استان صلاح‌الدین آغاز شده است.

از سوی دیگر، «ابو ثائر البشیر»، فرمانده تیپ 16 حشد الشعبی گفت که مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق امروز آغاز شده و در آن تیپ‌های حشد الشعبی حضور دارند.

در همین حال، «جعفر البلداوی»، مدیر کل آموزش سازمان حشد الشعبی گفت که کشف تعداد زیادی از پایگاه‌های داعشی‌هایی که پا به فرار گذاشتند، از مهمترین نتایج اولین روز مرحله سوم عملیات قهرمانان عراق است.

انتهای پیام
captcha