تلاش آمریکا برای ماندن در عراق با توافق‌های پشت پرده
کد خبر: 3906464
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
تحلیلگر عراقی هشدار داد:

تلاش آمریکا برای ماندن در عراق با توافق‌های پشت پرده

«سعد الکعبی»، تحلیلگر برجسته عراقی از احتمال اینکه آمریکایی‌ها برای نگهداشتن نیروهای خود در عراق به توافق‌های مخفیانه با همسویان خود در این کشور تلاش کنند، هشدار داد.

تلاش آمریکا برای ماندن در عراق با توافق‌های پشت پرده

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبر المعلومه، سعد الکعبی، تحلیلگر عراقی با تأکید بر اینکه سنی‌ها و کردها در تلاش برای حکمرانی و کنترل بیشتر دولت، از ماندن آمریکا در عراق حمایت می‌کنند، درباره توافق آمریکا برای نگهداشتن نیروهایش در عراق به ازای ماندگاری حضور الکاظمی در قدرت هشدار داد.

الكعبى توضيح داد: آمریکا مذاکرات خروج نیروهایش را درست پس از رسیدن مصطفی الکاظمی به قدرت آغاز کرد و این نشان‌دهنده تلاش‌های قبلی و برنامه‌ریزی شده برای انعقاد توافق جدید به‌منظور ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.

وی افزود: گفت‌‌وگوهای پشت پرده آمریکایی‌ها با احزاب همسو هنوز ادامه دارد و تا زمانی که چندین نشست در دوره‌های جداگانه برگزار نشود، این مذاکرات پایان نخواهد یافت.  

تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد: واشنگتن ممکن است در تلاش برای نگهداشتن نیروهایش به راهبرد جدیدی متوسل شود و با شخص الکاظمی و جناح‌های همسو درباره حضور نیروهایش در عراق مشروط بر ادامه حضور آنها در قدرت توافق کند.

انتهای پیام
captcha