طولانی‌ترین قطعی اینترنت در جهان وارد دومین سال شد
کد خبر: 3906536
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
در منطقه مسلمان‌نشین میانمار؛

طولانی‌ترین قطعی اینترنت در جهان وارد دومین سال شد

طولانی‌ترین قطعی اینترنت جهان در منطقه مسلمان‌نشین «راخینه» در میانمار، وارد دومین سال شده و و این امر دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را دشوار ساخته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیوز دی، ارتش میانمار در سال 2017، حملات گسترده‌ای را به استان مسلمان‌نشین راخینه انجام داد که منجر به کشته‌شدن و آوارگی صدها هزار نفر از مردم این منطقه شد.
 
مقامات این کشور، در 21 ژوئن 2019 اینترنت این منطقه را قطع کردند؛ این قطعی تا اول آگوست امسال تمدید شده است که آن را به طولانی‌ترین قطعی اینترنت در جهان تبدیل کرده است.
 
این اقدام باعث انتقاد سازمان‌های حقوقی بین‌المللی و داخلی شده است که روز یکشنبه، اول تیر با صدور بیانیه‌ای خواستار رفع آن شدند.
 
لاتیتیا فان دن اسوم، دیپلمات هلندی و عضو کمیسیونی که به دنبال یافتن راه حل‌هایی برای منازعه این منطقه است، گفت: قطع اینترنت یک سیاه‌چاله ایجاد می‌کند. اطلاعات اساسی جامعه از اینترنت استخراج می‌شود و این امر، ارزیابی وضعیت کمک‌های مورد نیاز مردم منطقه را دشوار می‌کند.
 
مشکل اصلی تنها عدم دسترسی به اطلاعات نیست. عدم دسترسی به سازمان‌های بشردوستانه به این معنی است که بسیاری از افراد در این منطقه از شیوع کرونا اطلاع ندارند.
 
در سال 2017، اقلیت مسلمان روهینگیا که مقامات این کشور شهروندی آنها را انکار می‌کنند و از آنها به عنوان مهاجر یاد می‌کنند مورد حمله وحشیانه ارتش این کشور قرار گرفتند.
 
در پی این حملات وحشیانه، بیش از 730 هزار نفر از آنها به کشورهای همسایه بنگلادش و هند گریختند. ارتش و دولت میانمار در پی این حملات، از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه با اتهام نسل‌کشی روبرو هستند.
انتهای پیام
captcha