نقش هدایتگرانه قم مقدس در آخرالزمان + فیلم
کد خبر: 3906646
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
نماینده ولی‌فقیه در هند مطرح کرد؛

نقش هدایتگرانه قم مقدس در آخرالزمان + فیلم

نماینده ولی‌فقیه در هند با تأکید بر اینکه قم مرکز هدایت جوامع دنیاست، گفت: بیش از 300 روایت درباره اهمیت و فضیلت شهر قم و اینکه در آخرالزمان علوم اهل بیت(ع) در این شهر جاری می‌شود و دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد بیان شده است.‌

به گزارش ایکنا از هند، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند، به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در قالب کلیپی ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت به مؤمنان و علمای هند، اظهار کرد: نخستین روز ماه ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه و یازدهم این ماه سالروز ولادت امام رضا(ع) است. در ایران این 10 روز به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده و جشن‌هایی به همین مناسبت برگزار و درباره سیره و شخصیت این دو مولود مکرم صحبت می‌شود.

وی گفت: فاطمه معصومه(س) تنها امامزاده‌ای است که 5 امام معصوم(ع) درباره فضائل وی سخن گفته‌اند. در بین 37 فرزند امام کاظم(ع)،‌ حضرت معصومه(س) بین دختران و امام رضا(ع) در بین پسران ایشان، بیشترین فضیلت را داشتند و این دو فرزند امام کاظم(ع) از یک مادر متولد شده‌اند.

مهدوی‌پور ادامه داد: پیش از ولادت حضرت معصومه(س) و 40 سال قبل، امام صادق(ع) درباره فضائل وی سخن گفته بود. امام ششم مطرح کرده بود که برای خدا حرمی است و آن مکه است. برای رسول(ص) خدا حرمی است و آن مدینه است. برای امیر مؤمنان(ع) حرمی است و آن کوفه است. حرم ما ائمه (علیهم‌السلام) نیز شهر قم است. در این شهر زنی از فرزندان ما مدفون می‌شود که نامش فاطمه است و هر کسی او را زیارت کند، بهشت برای او واجب می‌شود.

وی از برخی تعبیرها یاد کرد و افزود: بر اساس این تعابیر هر کسی حضرت فاطمه معصومه(س) را با معرفت این خاندان در قم زیارت کند،‌ بهشت بر او واجب خواهد شد. این تعبیر فقط درباره این امامزاده بیان شده است که زیارت وی باعث ورود به بهشت خواهد شد. در واقع ورود شخص زیارت‌کننده به بهشت به این معنی است که خداوند مسیر وی را به سمت بهشت هدایت می‌کند و او متحول می‌شود. البته تأسیس حوزه علمیه در قم، که امروز باعث هدایت میلیون‌ها نفر شده، از آن جمله محسوب می‌شود. پس زیارت و وجوب بهشت به معنی هدایت به سمت بهشت است.

مهدوی‌پور تصریح کرد: قم مرکز هدایت است و بیش از 300 روایت درباره اهمیت و فضیلت شهر قم و اینکه در آخرالزمان علوم اهل بیت(ع) در این شهر جاری می‌شود و دنیا را تحت هدایت قم قرار می‌دهد، بیان شده است.‌ هدایت جوامع امروزی از قم صورت می‌گیرد. طبق روایات، یکی از اماکنی که پرچم دولت کریمه امام عصر(عج) در زمان ظهور در آنجا نصب می‌شود، قم است. امام رضا(ع) هفت لقب برای خواهرش مطرح کرد که یکی از آنها معصومه است. همچنین گفته است که هر کسی وی را زیارت کند،‌ مانند این است که من را زیارت کرده که این تعبیر بسیار مهم تلقی می‌شود. حضرت معصومه(س) به سبب نجابت، عفاف، تقوا و کرامت لقب معصومه گرفتند و به مقام عصمت نزدیک شدند.

وی همچنین از اینکه زیارتنامه این بانو از زبان امام هشتم(ع) بیان شده است یاد و تصریح کرد: این گونه نیست که زیارت حضرت معصومه(س) از زبان علما بیان شده باشد. مردم هند که برای زیارت به ایران می‌آیند، مقید به زیارت بارگاه این بانو و امام هشتم(ع) هستند.

این کلیپ به زبان اردو ترجمه و در شبکه‌های مختلف هند پخش شده است.

انتهای پیام
captcha