کمک به مؤسسات قرآنی از محل موقوفه‌ای در بندرعباس
کد خبر: 3906949
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

کمک به مؤسسات قرآنی از محل موقوفه‌ای در بندرعباس

رئیس اداره اوقاف بندرعباس گفت: از محل نیت واقف مرحوم محمدعلی ناصری حیدرآبادی در بندرعباس، مبلغ 235 میلیون تومان به مؤسسات قرآنی استان هرمزگان کمک شد.

محمد کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: موقوفه مرحوم محمدعلی ناصری دارای نیات تعزیه‌داری، مؤذن، ذکات، خمس، مخارج لازم و ضروری حسینیه و تلاوت قرآن کریم است که مبلغ 235 میلیون تومان از محل نیت تلاوت قرآن کریم به مؤسسات کمک شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای امینانه نیت واقفین، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی اوقاف عمل به نیت واقف طبق وقفنامه بوده و این مسئله نه‌تنها یک وظیفه قانونی و اداری است بلکه یک دین شرعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود و همواره باید در اجرای امینانه نیت واقفین اهتمام و حساسیت خاصی داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف بندرعباس، اطلاع‌رسانی در هنگام اجرای نیت را اقدامی مناسب در تنویر افکار عمومی دانست و بیان کرد: بهترین تبلیغ برای وقف، اجرای امینانه نیت واقفین است. وقتی مردم شاهد امانت‌داری اوقاف باشند و رسانه‌ها نیز فعالیت‌های این حوزه را منتشر کنند، شاهد گسترش این سنت حسنه در جامعه خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: مرحوم محمدعلی ناصری اهل حیدرآباد کشور هند بود، که در سال 1305 در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، قشم و هرمز وقف‌هایی از خود به یادگار گذاشته که منشأ خیروبرکت برای استان شده است.

انتهای پیام
captcha