استقبال الازهر از حكم حبس قرآن‌ستیز دانمارکی
کد خبر: 3907033
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

استقبال الازهر از حكم حبس قرآن‌ستیز دانمارکی

دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت الازهر از حکم حبس سه ماهه راسموس پالودن(Rasmus Paludan) از سوی دادگاه دانمارک به دلیل توهین به قرآن کریم استقبال کرد و آن را اقدامی در مسیر درست برشمرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از البوابه نیوز، در بیانیه این مرکز آمده است: امید است که این حکم مانعی بر سر راه کسانی باشد که چنین اقدامات غیر مسئولانه‌ای را مرتکب می‌شوند.

این بیانیه می‌افزاید: اخیراً در کشورهای اروپایی به ویژه دانمارک چنین صحنه‌هایی را شاهد بوده‌ایم، به همین دلیل رویارویی با اقدامات نژادپرستانه از راه قانونی و به شکل قاطعانه بسیار ضروری است.

این مرکز همچنین اعلام کرد: این متهم(راسموس پالودن) همواره علیه اسلام و مسلمانان دست به اقدامات تحریک‌آمیز زده است و در گذشته مجازات‌های ساده‌ای برای او اجرا شده بود که به اندازه کافی بازدارنده نبوده و همین مسئله او را به تکرار جنایت‌های نژادپرستانه خود تشویق کرده است.

دیدبان مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت الازهر در پایان تأکید کرد: نژادپرستی علیه هر یک از ادیان اقدامی نفرت‌انگیز و تهدیدکننده امنیت و ثبات جوامع است.

یادآور می‌شود، دادگاه دانمارک روز پنج‌شنبه، پنجم تیر راسموس پالودن، وکیل و رئیس یکی از احزاب ضد اسلامی این کشور را پس از چندین بار سوزاندن قرآن کریم به اتهام مخالف با قانون ضد نژادپرستی دانمارک به سه ماه حبس محکوم کرد.

وی همچنین به محرومیت از رانندگی به مدت یک سال و تعلیق از شغل وکالت به مدت سه سال محکوم شد.

انتهای پیام
captcha