آغاز ویژه‌برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم» در زنجان
کد خبر: 3907074
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

آغاز ویژه‌برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم» در زنجان

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از آغاز ویژه‌برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم»در دهه کرامت خبر داد و گفت: ترویج سبک زندگی رضوی در دستور کار قرار دارد.

آغاز ویژه‌برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم» در زنجانحجت‌الاسلام محمدتقی یارمحمدی، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد با سعادت امام مهربانی‌ها، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با نام دهه کرامت نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: شیوع کرونا باعث ایجاد تغییر در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شده است و فعالیت‌ها بیشتر در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک و همدلی در زندگی ائمه جایگاه ویژه‌ای داشت و امام رضا (ع) به امام مهربانی‌ها مشهور است، ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های تکریم را تدارک دیده که نخستین مرحله آن در دهه کرامت کلید می‌خورد.

این مسئول به تریج سبک زندگی رضوی تأکید کرد و گفت: سلوک امام رضا(ع) از ابعاد فردی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی درس‌های فراوانی برای بشریت دارد و از طریق اجرای ویژه‌برنامه سه‌شنبه‌های تکریم، سبک زندگی رضوی برای گروه‌های هدف تبیین می‌شود.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه نخستین دوره رویداد ملی فهما در سال گذشته با هدف ایجاد رقابت سالم بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا شد، گفت: برگزیدگان این رویداد ملی دهه کرامت با حضور در دفتر امام جمعه زنجان تجلیل می‌شوند.

این مسئول ارسال پیامک‌های مناسبتی و برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت الکترونیکی و مجازی با عنوان ستاره‌های تابان، دیدار با خانواده معظم شهدا و عیادت از بیماران و سالمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری جلسه دوم شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت برشمرد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا، پویش‌های همدلی و کمک‌های مومنانه با عنوان طرح راهکار آغاز شد، ادامه داد: تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مساجد در در این طرح مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح ملی راهکار به منظور ساماندهی فعالیت تیم‌های جهادی و تشکل‌های مردمی با محوریت مساجد اجرا شده و این طرح برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha