تکریم چهره‌های ماندگار مساجد زنجان در طرح سه‌شنبه‌های تکریم
کد خبر: 3910872
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

تکریم چهره‌های ماندگار مساجد زنجان در طرح سه‌شنبه‌های تکریم

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: در طرح سه‌شنبه‌های تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، خیران محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی و چهره‌های ماندگار مساجد مورد تکریم قرار می‌گیرند.

تکریم چهره‌های ماندگار مساجد زنجان در طرح سه‌شنبه‌های تکریمحجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ادامه داد: طرح ملی سه شنبه‌های تکریم همزمان با دهه کرامت آغاز شده و اهدافی همچون احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات را دنبال می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و اقتضائات محلی زیر نظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.

وی تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران را از دیگر اهداف طرح سه‌شنبه‌های تکریم دانست و گفت: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی، ارتقای فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تصریح کرد: در این طرح خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیران محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولین تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی مورد تکریم قرار می‌گیرند.

وی به شاخص‌های کلی تکریم در این طرح اشاره کرد و گفت: افراد پایبند به اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انتخاب افراد موفق، الگو و جریان‌ساز در محله و دارای حسن شهرت و مورد توجه قرار گیرد.

یارمحمدی یادآور شد: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر دارد با استفاده از ظرفیت مردمی مساجد با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری فهما با اجرای رویداد بین المللی «روح مقاومت»، در راستای ترویج فرهنگ مقاومت و آشنایی با گنجینه‌های معنوی (وصایای شهداء) به منظور الگوسازی برای نسل نو و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اقدام کند.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان تصریح کرد: این رویداد با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبلیغ وصایای شهدا جهت عمل به آنها در زندگی و کشف گنجینه‌های معنوی موجود در وصایای شهدا برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: علاقمندان برای شرکت در این رویداد بین‌المللی می‌توانند آثار خود در قالب فیلم موبایلی، نماهنگ، صوت و پادکست و عکس‌نوشت در موضوعات قرآن و عترت در وصیت نامه شهدا، امام، مرجعیت و علما در وصیت نامه شهدا، دفاع از وطن و اسلام در وصیت نامه شهدا، قدس و فلسطین مظهر مقاومت، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت، مسجد در وصیت‌نامه  شهدا و آزاد به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha