«رُقی»؛ انجمن قرآنی عربستان با بیش از یک دهه فعالیت + عکس
کد خبر: 3907103
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

«رُقی»؛ انجمن قرآنی عربستان با بیش از یک دهه فعالیت + عکس

جمعیت حفظ قرآن کریم «رُقی» انجمنی قرآنی در استان «فیفاء» عربستان است که با بیش از یک دهه فعالیت، برنامه‌های متنوعی برای علاقه‌مندان و دوستداران کلام وحی اجرا می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری faifaonline، این انجمن در استان «فیفاء» عربستان قرار دارد و بیش از 12 سال پیش فعالیت خود را در تاریخ 16/05/1429 هجری قمری آغاز کرد و در وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان به شماره 3235 ثبت شد.

این انجمن با اجرای برنامه‌های جامع و شیوه‌های علمی تخصصی در زمینه آموزش تلاوت، حفظ و تجوید قرآن کریم به تمامی گروه‌های جامعه از زن و مرد و کوچک و بزرگ، فعال است و تعداد قرآن‌آموزان آن به 1391 نفر می‌رسد.

این گروه در 113 حلقه و جلسه قرآنی و یک دارالقرآن ویژه بانوان در استان فیفاء و توابع آن برنامه‌های قرآنی انجمن رُقی را دنبال می‌کنند و پروژه نخبگان قرآنی، جلسات قرآنی اینترنتی «نورالمبین» و برنامه‌ای با نام «فارس الحلقه» از جمله فعالیت‌های انجمن است، این مرکز طرح‌هایی نیز در دستور کار دارد که به زودی رونمایی می‌شود.

«زهراوان»، طرح حفظ سوره‌های بقره و آل عمران

«زهراوان» طرحی با هدف حفظ سوره‌های بقره و آل عمران طی یک ترم تحصیلی است و 119 دانش‌آموز دختر و پسر در آن شرکت کرده‌اند. این طرح با اجرای برنامه‌های کمک آموزشی و مرور محفوظات همراه است.

کادر آموزشی انجمن رقی از مهارت کافی برخوردار بوده و معلمان قرآن و حافظانی را تربیت می‌کند که در قرائت، صوت،‌ لحن و حفظ مهارت کافی دارند.

این مرکز قرآنی با حمایت‌های دولت عربستان، خیرین و دیگر انجمن‌ها و تشکل‌های این کشور فعالیت‌های خود را پیش می‌برد و صفحاتی در توئیتر و اینستاگرام به نشانی «faifa2q» دارد، حساب امور آموزشی آن نیز به نشانی «faifa2q1» فعال است.

انتهای پیام
captcha