تشریح عملکرد مؤسسه قرآنی آصال سمنان در فضای مجازی
کد خبر: 3907118
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

تشریح عملکرد مؤسسه قرآنی آصال سمنان در فضای مجازی

مدیر مسئول مؤسسه قرآن و عترت آصال سمنان از تداوم اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی این مؤسسه در فضای مجازی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در بخش‌های مختلف به مخاطبان ارائه می‌شود.

فعالیت‌های موسسه قرآنی آصال سمنان در دوران کرونا در فضای مجازی

سیدروح‌الله طاهری، مدیر مسئول مؤسسه قرآن و عترت آصال سمنان در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضمن تشریح فعالیت‌های این مؤسسه با بیان اینکه این مؤسسه از سال 85 تاکنون مشغول فعالیت است، گفت: 150 فراگیر در این مؤسسه به‌صورت مستمر تحت آموزش‌های مختلف قرآنی و دینی قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در دوران کرونا برگزاری کلاس‌های تفسیر و اخلاق مؤسسه آصال، متوقف نشد و در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه داد، اظهار کرد: در ابتدای امر در پیام‌رسان واتساپ گروهی تحت عنوان سفر به دیگر سو تشکیل شد و اعضای کلاس حضوری به عضویت در گروه درآمدند.

طاهری ادامه داد: بسیاری از افراد دیگر که در کلاس حضوری شرکت نداشتند، با اطلاع‌رسانی اعضای گروه، عضو گروه شدند و گروه سفر به دیگر سو کار خود را در چند بخش آغاز کرد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف درسی و آموزشی این مؤسسه، اظهار کرد: هر هفته تفسیر یک آیه از قرآن با توجه به تفسیر آیت‌الله محمد یعقوبی از مراجع فعلی نجف، به‌صورت فایل صوتی خدمت اعضای گروه ارائه و پس از آن به پرسش و پاسخ درباره موضوع مطرح شده پرداخته می‌شود.

مدیر مسئول مؤسسه قرآن و عترت آصال سمنان متذکر شد: جلد سوم تفسیر موضوعی آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی با موضوع وحی و نبوت در قرآن با تدریس سیدروح‌الله طاهری به‌صورت فایل صوتی هر هفته ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روز تصویر یک صفحه از قرآن به همراه تفسیر قرآن، ترجمه المصحف المیسر تألیف شیخ عبدالجلیل عیسی استاد اسبق دانشگاه الازهر مصر بارگذاری می‌شود و معنای لغات دشوار بیان می‌شود، گفت: در این راستا صوت همان صفحه با تلاوت ترتیل استاد پرهیزگار نیز بار‌گذاری می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در بخش شرح حدیث هر هفته فایل صوتی در گروه بار‌گذاری می‌شود، یادآور شد: در بخش محضر بزرگان نیز به‌صورت روزانه عکس‌نوشته‌هایی از سخنان آقای دولابی و آیت‌الله بهجت که ناظر به سبک زندگی است در گروه قرار می‌گیرد.

به گفته وی، آشنایی با نهج‌البلاغه و آشنایی با صحیفه سجادیه ‌با رویکرد سبک زندگی‌، تاریخ تحلیلی اسلام، شناخت حدیث و منابع حدیث، شناخت تفاسیر و طبقات مفسرین و ... از دیگر فعالیت‌های مؤسسه آصال در آینده است.

انتهای پیام
captcha