هنیه: «شیخ یاسین» پدیده‌ای تاریخی است
کد خبر: 3907296
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

هنیه: «شیخ یاسین» پدیده‌ای تاریخی است

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: شیخ احمد یاسین،‌ رهبر فقید مردم فلسطین و بنیان‌گذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پدیده تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ امت اسلامی و مسئله فلسطین به شمار می‌رود.

هنیه: شیخ یاسین یک پدیده تاریخی استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری اطلاع‌رسانی فلسطین(صفا)، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) طی سخنانی در دومین گردهمایی بین‌المللی علمی جوانان در ارتباط با تجربه شخصی خود در برخورد با شیخ احمد یاسین گفت: تقدیر خداوند این بود که شیخ ما در سال 1936 میلادی مقاومت مسلحانه و آغاز نخستین انقلاب مسلحانه علیه گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین متولد شود.

هنیه در سخنان خود به بخش‌هایی از زندگی شیخ احمد یاسین از ولادت تا شهادت چون اخراج او و خانواده‌اش از روستای اشغالی الجورة، سانحه معلولیت، سال‌های بازداشت و همچنین استراتژی او در کار سیاسی، تبلیغی، اسلامی و تأسیس جنبش حماس تا شهادت وی در اثر ترور بعد از سال‌ها جهاد و مقاومت اشاره کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با بیان این که شیخ یاسین سه رویکرد «اسلامی پویا، طرح جهادی و فضای باز سیاسی» داشت، تصریح کرد: شیخ یاسین علی‌رغم بازداشت‌های متعدد و شکنجه‌های سخت تسلیم نشد و شخصاً با حفظ روحیه مقاومت، کار نظامی را فرماندهی و همه گروه‌های مقاومت را رهبری می‌کرد.

وی در زمینه کار مشترک تأکید کرد: شیخ همواره به کار ملی مشترک ایمان داشت و مبلغ ورود به سازمان آزادی‌سازی بود، دو صفت فرماندهی و رهبری ملی را جمع کرده و از استراتژی پذیرش دیگران پیروی می‌کرد و کار مشترک را عاملی مهم در آزادسازی فلسطین قمداد می‌کرد.

هنیه در بخش دیگری از سخنان خود به سفر شیخ احمد یاسین به چندین کشور عربی و اسلامی مانند عربستان، قطر، کویت، امارات، یمن در زمان سفر به مصر برای درمان و حجم استقبال از وی از سوی رهبران کشورها اشاره و تصریح کرد: او توانست در این سفرها روابط استراتژِی با محیط عربی و منطقه‎ای برقرار کند.

وی همچنین تأکید کرد: پسران جوان، روح امت و دختران، آینده آن هستند که همواره می‎توانند تحولات استراتژیک در سرنوشت امت را پایه‌گذاری کنند و نقش مهمی در نظریه سیاسی مربوط به مسئله فلسطین دارند.

هنیه در پایان سخنان خود با بیان این که خطر صهیونیست تنها فلسطینیان را تهدید نمی‌کند بلکه تا دوردست‌ها کشیده می‌شود، تأکید کرد: جوانان در قلب درگیری با اشغالگران قرار دارند.

انتهای پیام
captcha