فعالیت ۹۰ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کردستان
کد خبر: 3907406
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

فعالیت ۹۰ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کردستان

رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از فعالیت ۹۰ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: بیشترین فعالیت این سمن‌ها در عرصه پیشگیری است که امیدواریم شاهد فعالیت بیشتر سمن‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشیم.

حسین خوش‌اقبال، رئیس کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به رویکرد اجتماع محور مبارزه با مواد مخدر، بدون شک سمن‌ها در بسیج افکار عمومی برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشند.

وی از فعالیت 90 سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: بیشترین فعالیت این سمن در عرصه پیشگیری است که امیدواریم شاهد فعالیت بیشتر سمن‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشیم.

خوش اقبال با اشاره به اجرای طرح «یاریگران زندگی» در محیط چهارگانه عنوان کرد: هر چند طرح «یاریگران زندگی» با محوریت آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد اما بخشی از این سند راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر به محیط‌های اجتماعی و عمومی بر می‌گردد که سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در موفقیت اجرای این طرح در محیط‌های عمومی بسیار مؤثر باشند.

وی سازمان‌های مردم نهاد را حلقه ارتباط مردم و دولت بیان کرد و گفت: این ظرفیت می‌تواند خواسته‌های واقعی مردم را در زمینه‌های مختلف به دستگاه‌های مسئول انتقال دهد تا با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی رفع نیازهای جامعه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان یکی از وظایف حوزه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را مراقبت‌های بعد از خروج بیماران اعتیاد دانست و ادامه داد: در این راستا در سال گذشته شورای هماهنگی با واگذاری سوله اشتغالزایی رها به اداره بنیاد تعاون زندان‎ها نسبت به ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی به جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای تعداد کثیری از بهبود یافتگان توسط سمن‌ها و حوزه مشارکت‌های مردمی اشاره و عنوان کرد: سمن‌ها با ارائه مدارک و مستندات بیمه‌ای به ستاد مبارزه با مواد مخدر موفق به دریافت 58 میلیون تومان کمک هزینه بیمه شدندکه این مبلغ به تناسب وضعیت، به کارفرمایان و بهبود یافتگان استان اختصاص داده شد.

خوش‌اقبال با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، حمایت و صیانت از بهبود یافتگان بخش مهمی از فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است، یادآور شد: در این راستا سمن‌های استان کردستان با استفاده از ظرفیت خیرین و جلب مشارکت‌های مردمی موفق به صیانت و ساماندهی چندین نفر از بانوان درگیر اعتیاد و بهبود یافته با تأمین سر پناه و ملزومات زندگی شدند.

انتهای پیام
captcha