نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی - قرآنی دارالقرآن کوثر شهر شیراز
کد خبر: 3907407
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی - قرآنی دارالقرآن کوثر شهر شیراز

دارالقرآن کوثر شهر شیراز در زمینه آموزش عمومی قرآن کریم ویژه همه مقاطع سنی، برنامه‌های متنوعی را برای قرآن‌آموزان اجرا کرده است.

به گزارش ایکنا؛ با توجه به شرایط ویروس کرونا، دارالقرآن کوثر شهرستان شیراز مجموعه فعالیت‌های خود را در سه گروه نوجوانان، کودکان و بزرگسالان به‌صورت مجازی منتشر کرد.

گروه‌های مجازی با عناوین «نغمه‌های قرآنی»، «حامیان قرآن» و «انجمن ناجیان خیرین ماندگار بهشت فارس» از اسفندماه سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده که تاکنون برنامه‌های متنوعی را بارگذاری کرده است.

همچنین این مرکز قرآنی در ماه رمضان همه روزه یک جزء از کلام‌الله مجید، تفسیر چکیده و نکات تفسیری کاربردی، احکام شرعی در قالب پرسش و پاسخ در گروه «حامیان قرآن» ویژه بزرگسالان، به‌صورت آنلاین منتشر کرد.

در گروه «نغمه‌های قرآنی» علاوه بر آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، آموزش تجوید، تلفظ صحیح حروف، قواعد قرآنی، زبان ترکی استامبولی، زبان انگلیسی، لهجه و مکالمه زبان عراقی (عربی) بصورت پرسش و پاسخ به همت مربیان بارگذاری شده است.

رضوان سهرابی، مدیر دارالقرآن کوثر گفت: آموزش‌هایی که در فضای مجازی از سوی مؤسسه در حال انجام است، با هدف جذب جوانان، نوجوانان، ایجاد انگیزه، آشنایی با زبان‌های خارجی، سوق دادن جوانان به‌ قرآن، تربیت قرآنی در حال انجام است. طرح آموزش در فضای مجازی با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان همراه شد که افتخاری برای این مرکز به شمار می‌آید.

همچنین بانوان اعضای گروه «انجمن ناجیان خیرین ماندگار بهشت فارس» با کمک‌های نقدی و غیره نقدی به افراد آسیب‌دیده در ایام کرونا و قشر مستضعف به صورت ماهانه در راستای طرح مواسات و همدلی برنامه‌هایی اجرا شد.

در حال حاضر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر در استان فارس، شیراز، نبش چهار راه شاهزاده قاسم، جنب ایستگاه اتوبوس واقع شده است.

فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه در ابتدا از سال ۱۳۸۰ در روستاها و شهر لردگان استان چهار محال و بختیاری آغاز شد و در سال ۱۳۸۶ مؤسسه قرآنی کوثر به طور رسمی ثبت و فعالیت خود را در حسینیه شهیدان خالدی و اردشیری لردگان ادامه داد. مؤسسه قرآنی کوثر بیش از این در استان چهارمحال و بختیاری، لردگان، حسینیه شهیدان خالدی و اردشیری واقع شده بود. 

انتهای پیام
captcha