اصلاح آیین‌نامه کمک‌هزینه تحصیلی به قاریان در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3907665
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

اصلاح آیین‌نامه کمک‌هزینه تحصیلی به قاریان در صفحات معارفی رسانه‌ها

برخی صفحات معارفی رسانه‌ها در کنار رویدادهای مختلف از برگزاری صد و نهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اصلاح آیین‌نامه کمک‌هزینه تحصیلی قاریان و حافظان قرآن کریم در این جلسه خبر داده‌اند.

اصلاح آیین‌نامه کمک هزینه تحصیلی به قاریان در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، دوشنبه نهم تیرماه صفحات معارفی رسانه‌ها خبرهای معارفی متنوعی را بر روی خروجی خود قرار داده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به انتشار خبرهایی با موضوع دهه کرامت اشاره کرد. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی با «حسین شالچی»، قاری ممتاز کشورمان با موضوع آداب تلاوت قرآن کریم منتشر کرده است. شالچی در بخشی از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه تلاوت قرآن قطعاً آدابی دارد، گفته است: «همانگونه که ما در هنگام شرفیاب شدن به محضر بزرگانمان به ظاهر و نوع پوششمان حتماً توجه و دقت نظر داریم برای حضور یافتن در پیشگاه و ساحت مقدس قرآن که کلام خالق هستی است نیز باید دقت و توجه کافی و وافی داشته باشیم و در این خصوص اهمال و کوتاهی نکنیم».

خبرنگار تسنیم همچنین برای ارزیابی بخشی از عملکرد ستاد اقامه نماز و برنامه‌های آن گفت‌وگویی با قائم مقام این ستاد انجام داده است. «سیداحمد زرهانی» در بخشی از این گفت‌وگو اظهار کرده است: «اساساً ستاد اقامه نماز کار خود را از امور تربیتی و مدارس آغاز کرد. از سال 70 به بعد تمام همّ و غمّ ما بر اقامه نماز در مدارس کشور متمرکز بود و انصافاً‌ در امتداد همان حرکت، اکثر قریب به اتفاق مدارس، نمازخانه دارند. حدود 17 هزار مدرسه امام جماعت روحانی دارند. برای سال جدید تحصیلی سیاستی را اتخاذ کرده‌ایم که در هر مدرسه‌ای هیئت اندیشه‌ورزی ایجاد شود. در این مجموعه‌ها بناست معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و مدیران مدرسه با مأموریتی تعریف‌شده بر چهار اصل متمرکز شوند».

«مناظرات امام رضا(ع) | تفسیری از امام هشتم درباره جایگاه والای عترت»،‌ «کرسی تلاوت در جوار حرم رضوی برگزار می‌شود»،‌ «فرصت ثبت‌نام حوزه‌های علمیه کشور امروز به پایان می‌رسد»، « ماجرای کودکانی که روحیه‌بخش بیماران کرونایی شدند/ می‌خواستیم «نشاط» را با روش دیگری به جامعه منتقل کنیم+ فیلم»، «بهشتی: بخشندگی فقط بخشی از معنای کرامت است»، «خانواده ایرانی|آتشی که همه تلاش‌های دنیایی و معنوی را از بین می‌برد/ چرا بی‌احترامی به والدین هم‌ردیف شرک و قتل مؤمن است؟» و «ادامه جوانگرایی در سازمان تبلیغات اسلامی/ حجت‌الاسلام قمی: در قبالِ فضای‌مجازی مسئولیت داریم» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در روز نهم تیرماه است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز تلاوت ترتیل صفحه ۴۰۵ قرآن کریم شامل آیات ۶ تا ۱۵ سوره مبارکه روم را با صدای مرحوم «مصطفی اسماعیل» منتشر کرده است. این خبرگزاری همچنین اثر «شاه پناهم بده» جدیدترین کار گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی «انوار‌الهدی» که همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت امام رضا‌(ع) رونمایی شده را منتشر کرده است.

فارس همچنین در یادداشتی به بررسی جایگاه اجتماعی و سیاسی ویژه امام رضا(ع) پرداخته است. در بخشی از این یادداشت که با تیتر «پنج الگوی اخلاقی امام رضا(ع) در مواجهه با مردم» منتشر شده آمده است: «از نگاه دین اسلام و فارغ از همه تفاوت‌های انسان‌ها با یکدیگر، تقوا تنها ملاک برتری شمرده می‌شود؛ چنان که قرآن کریم می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیر؛ [۱] اى مردم، ما شما را از مرد و زنى آفریدیم، و شما را ملّت ملّت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید. در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست. بى‌‏تردید، خداوند داناى آگاه است» از همین رو، چه عالمان و ثروتمندان و صاحب منصبان و چه غلامان و خادمان حضرت رضا علیه السلام، با ایشان هم سخن می‌شدند و حتی بر سر یک سفره حاضر می‌شدند».

این خبرگزاری در خبر دیگری از برگزاری ویژه‌برنامه مقابر به مدت سه شب همزمان با دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(ع) خبر داده است. سه موضوع این برنامه عبارت از «نقش زن در فرهنگ و ادب»، «نقش ستارگان حرم در تمدن‌سازی اسلامی» و «نقش شهدای مدافع حرم در حفظ میهن اسلامی» هستند.

ایبنا

خبرگزاری کتاب در صفحه دین از انتشار کتاب «رویکردهای معناشناسی در مطالعات قرآنی» در آینده نزدیک خبر داده است. این کتاب نوشته «احمد پاکتچی» و «آزیتا افراشی» است که کار چاپ آن به مراحل پایانی رسیده و به زودی در اختیار علاقمندان به مطالعات قرآنی قرار می‌گیرد. کتاب حاضر از سوی انتشارات پژوهشکده دانشنامه‌نگاری به چاپ می‌رسد.

این خبرگزاری همچنین به مخابره گزارشی از نشست تخصصی «نگاه اجمالی به آثار تألیفی با موضوع امام رضا(ع) در پنج سال اخیر» که صبح امروز ۹ تیرماه به‌صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب برگزار شد،‌ پرداخته و بخشی از صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدرضا ارباب سلیمانی»، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و دینی را منتشر کرده است. ارباب‌سلیمانی در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرده است: برخی از نویسندگان کتاب‌هایی را در زمینه شناخت امام رضا(ع) می‌‌نویسند اما بحث را به معرفی شاندیز یکی از تفریح‌گاه‌‌های مشهد می‌برند»!

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر امروز از برگزاری صد و نهمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داده و در خبر دیگری از آغاز پیش‌ ثبت‌نام آموزش‌های غیرحضوری کوتاه مدت خبر داده است.

این خبرگزاری در سلسله‌یادداشت‌هایی به قلم «مصطفی عباسی مقدم» قواعد اندیشه در قرآن را بررسی کرده است. در بخشی از این یادداشت که دومین سری از این یادداشت‌ها هست، می‌خوانیم: «در مسیر اندیشه، دام‌ها و لغزشگاه‌هایی مانند عادت‌ها، بدعت‌ها و خرافه‌های فکری قرار دارند که رهایی از آنها لازمه اندیشه خالص و سودمند است. شتاب زدگی، سهل‌انگاری و برخورد عجولانه با مسائل فکری، عادتی نامطلوب است که ما را به کج‌فکری می‌رساند. عادت به پذیرش سخن مهتران بدون توجه به عمق آن عادتی نامیمون است. پذیرش و تکرار آداب بیهوده و تقلید بیش از نیاز نیز مخل تفکر صحیح است. از آنها مهم‌تر خرافه‌هایی است که چونان علف هرزه‌های کنار جوی، در کنار عقاید ناب دینی ظاهر می‌شوند، مانند عقیده به نحوست ۱۳ در بین ما و عدد ۶ میان اروپایی‌ها و باور به جبر و قسمت و پیشانی نوشته و امثال آن در زندگی روزمره».

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به گزارشی ویدئویی از وضعیت برگزاری نماز جمعه و جماعات بعد از چهار ماه وقفه اختصاص داده است.

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با یکی از کارشناسان نسخ خطی در مورد قدیمی‌ترین نسخه منسوب به امام رضا(ع) انجام داده است. «سیدرضا صداقت حسینی» در بخشی از گفت‌وگوی خود بیان کرده است: «عیون اخبارالرضا (ع)» اثری ارزشمند مشتمل بر روایات و احادیث «امام رضا‌(ع)» و از معتبرترین منابع کتب روایی شیعه است که از سوی  «ابوجعفر محمد بن علی بن حسین بن موسی بن بابویه قمی» معروف به شیخ صدوق از بزرگترین محدثین قرن چهارم هجری نگاشته شده است».

میزان همچنین در خبر دیگری از انتشار چاپ چهارم کتاب «پدرمعنوی حزب‌الله» خبر داده است. این کتاب مجموعه خاطرات و تحلیلی‌های سید‌حسن نصرالله «یکی از قله‌های حماسه در جهان امروز و از پرورش‌یافتگان نور انقلاب» درباره آیت‌الله بهجت است که از سوی «وحید خضاب» نوشته شده و انتشارت شهید کاظمی آن را روانه بازار کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان تا زمان تهیه این گزارش با انتشار حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با موضوع موانع سیر و سلوک در ملکوت به‌روزرسانی شده است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا زمان تهیه این گزارش نیز هیچ خبری بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف قرار نداده است. 

انتهای پیام
captcha