آزار پیروان شیخ زکزاکی نقض قانون اساسی نیجریه است
کد خبر: 3907679
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
پسر شیخ زکزاکی:

آزار پیروان شیخ زکزاکی نقض قانون اساسی نیجریه است

«محمدابراهیم زکزاکی»، یکی از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به جنایاتی که رژیم نیجریه علیه خانواده‌ و جنبش اسلامی این کشور مرتکب شده‌ است، این اقدامات را بی‌اساس و نقض قانون اساسی دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه پانچ، محمد ابراهیم زکزاکی، فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی در مصاحبه‌ای با این روزنامه،  در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده پدر خود گفت: سال گذشته، قاضی پرونده، به دلیل انجام مسئولیت رسیدگی به مسائل انتخاباتی در دادگاه، از پرونده [شیخ زکزاکی] دور شد. در همین دوران، تیم حقوقی پدرم درخواست مرخصی پزشکی برای هند را ارائه کردند. بعد از بازگشت والدینم از هند، «گیدئون کوراده»، قاضی پرونده مجدداً مسئول رسیدگی پرونده شد.
 
وی افزود: اکنون دادگاه به بهانه شیوع کرونا، تمامی درخواست‌های رسمی برای ادامه رسیدگی به این پرونده را متوقف کرده است.

فرزند شیخ زکزاکی درباره آخرین وضعیت جسمی پدر و مادر خود گفت: پدرم در مدت حبس، دوبار سکته کرده است. وی بر اثر شلیک گلوله، بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داده و چشم دیگرش مشکل شدید دارد. همچنین مادرم در زندان از درد شدید زانو رنج می‌برد و تنها با ویلچر قادر به حرکت است.
 
وی همچنین غیر قانونی اعلام کردن جنبش اسلامی نیجریه را در راستای توجیه خشونت و سختگیری علیه شیعیان دانست و گفت با وجود آنکه دولت در پنج سال گذشته هزاران نفر از اعضای جامعه جنبش اسلامی را بازداشت کرده و غارتگری‌ها و تخریب‌هایی را در جامعه آنها انجام داده است، حتی نتوانسته ارتکاب کوچکترین جرمی را از سوی یک شیعه یا عضو جنبش اسلامی نیجریه، اثبات کند.

محمدابراهیم زکزاکی با اشاره به ادامه حبس شیخ زکزاکی افزود: علی‌رغم آنکه دادگاه عالی نیجریه سال ۲۰۱۶ حکم آزادی فوری شیخ زکزاکی را صادر کرد، اما دولت این کشور تاکنون از پذیرش این مسئله سرباز زده است.
 
وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد که رژیم بوهاری به دنبال پاره کردن قانون اساسی نیجریه و جایگزین کردن آن با نسخه‌ جدیدی مطابق با وضعیت نیجریه‌ای است که امروز در آن زندگی می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha